Когато Стив Джобс се завръща в Apple през 1997г., след като компанията придобива NeXT, той донася със себе си две много важни идеи, без които Apple никога не биха постигнали феноменалния си успех.
Макар и малко от нас да притежават таланта на Джобс, всички ние можем да се научим на тези понятия и да ги приложим в начинанията си.
Първата концепция представлява да се изградят стабилни и взаимоподсилващи се възможности, който ще позволят на компанията ви да открадне пазарен дял от конкурентите в големите пазари.
Ето четири такива, които Apple развиват и прилагат в три пазара – MP3 плейъри, смартфони и таблети вече над десетилетие.
Apple успява да прилага и усъвършенства тези принципи и печели в тези три пазара, които съществуват и преди компанията от Купертино да се включи в надпреварата.
Създаването на стойност е дизайнът на маркетингът на продуктите и това, което напомня на потребителите, че вашият продукт е по-добър от този на конкурентите ви. Улавянето на стойността е да продавате продукта си на цена достатъчно висока, за да генерирате печалба, да създадете възвращаемост за акционерите и да платите на служителите и доставчиците.
Важно е също да се подновява стойността на продуктите в отговор на сигналите на пазара – от повишени изисквания на клиентите, до нови технологии и възход на конкурентите ви. Apple усъвършенства този цикъл докато Стив Джобс е начело на компанията. Тим Кук не се справя толкова добре засега.
Дано Кук успее да промени това за в бъдеще. Междувременно запомнете 3 неща.
Първо, трябва да овладеете създаването на стойност и процеса на улавянето й. Второ, трябва да прилагате всичките си способности за да успеете в подновяването на стойността, подобно на Apple.
И на последно място, ако не успеете да подновявате стойността на продуктите ви, компанията ви ще умре. Дръжте се здраво!
По HumfPost