Автор: Владимир Йосифов
Първите крачки са направени и всяко добро летище организира ефективна охрана на терминалите, районът и паркингите, самолетите, пътниците и багажите. Пътниците свикнаха и започна следващата промяна – в политиката на авиокомпаниите. Low-Cost компаниите научиха милиони пътници по света да пътуват различно. Клиентите им спестяват пари от билета, но плащат допълнително за багаж, храна, напитки и пътуват по-дълго до летищата и като цяло губят повече време за пътуването си. Промяната в организацията на полети стана сравнително бърза и лека. Интернет и медии помогнаха на пътуващите да научат повече за полетите и видовете обслужване.
Каква е следващата промяна? Туризмът е най-застрашеният бизнес! Векът на тероризма ще промени туризма… Изчезналият самолет на Malaysia airlines уплаши пътници не толкова заради случилото се, а заради хипотезите, които интернет показа. До този момент нямаше толкова пълна информация за възможните причини за инцидент със самолет.
Според мен, като човек, който пътува често със самолет, е време авиокомпаниите да спрат предлагане на храна и напитки при полети с продължителност до 4 – 5 часа. Сервиране на храна и напитки спира експерти, които биха били полезни на всеки екипаж. Малко добре образовани и опитни хора биха искали да бъдат „небесни сервитьори”.
Скоро в самолетите ще има интернет и няма да има нужда да се храним за да забравим, че сме на километри от Земята…
Ако не се сервира храна и напитки ще спестят пари, а дори може да се печелят пари от рекламни кампании, които ще забавляват пътниците за да минава по-бързо времето.
Ако екипажът не е длъжен да сервира и събира боклука ще бъдат назначавани експерти в зависимост от дестинацията и пасажерите.
Парамедик, експерт сигурност, гост – лектори, аниматори, интересни хора от страната домакин и т.н.
Храната и напитките, които сервират авиокомпаниите може би ще останат за пътници в 1-ва класа. Във всеки самолет трябва да има и специални трайни пакетирани храни за пасажери, които се налага да хапнат нещо заради здравословна криза.
Всеки, който пътува редовно по света е виждал пътници, които си носят любимата храна, съобразена с навиците, здравето, религията, културата и бюджета си. Все повече пътници публикуват опита си и ценни съвети как да приготвите храна и напитки за себе си и близките си при полет до 6 часа.
Ако се поровите в интернет ще намерите съвети и „тайни” семейни рецепти за подготвяне на вкусна храна за полети.
Милиони пътници изпробват рецепти и публикуват своите начини за съхранение на домашна храна за полети до 6 часа. Може да намерите съвети кои храни биха били опасни за околните пътници ако са алергични и как да почистите плота преди и след хранене с домашна храна. Хора, които често пътуват с децата си организират пикник на борда.
Заслужава ли си да рискувате живота си заради табличка с храна и напитка? Нека авиокомпаниите инвестират в нашата сигурност, а не парите ни да отиват като печалба за кетеринг компании.
Вярвам, че в България има хора, които следят промените във въздушният транспорт и подготвят нова порода охранители и митничари, които да разбират от храна и да могат да проверяват храните, които скоро ще носят заминаващите пътници.
Вярвам, че има експерти, които мислят за поставяне на специални контейнери, където пътниците да изхвърлят опаковките от домашната им храна и останалата храна за да не бъде вкарвана в България.
Интернет променя живота ни все по-бързо. Идеите се публикуват лесно, често има и снимки или видео, което улеснява разпространението им. Важно е авиокомпаниите и митничарите да следят какво става в Мрежата, защото милиарди хора по света искат да преживеят това, което четат в интернет.
Подходящи продукти за домашна храна по време на полет :
леко запечен хляб, сирене, което не е миризливо, печен ориз / ще издържи 6 часа /,
Неподходящи продукти и храни, която ще бъде неприемлива за съседите в самолета :
чесън, подправки, ядки или храни, които предизвикват алергии, силно миризливи сирена,
Помислете и за опаковката на храната, плик за боклука, плик за течностите, малки бутилки за кафе, сок, сос.
Трябва да предвидите малко повече храна овкусители защото митничарите имат право да ви накарат да опитате храната или напитките за да докажете, че не са нито отровни, нито опасни.
Вижте снимките и си представете колко е важно високо в небето да има около вас подготвени експерти, а не сервитьори и чистачи.
Авиокомпаниите трябва да се грижат за все по-сложните машини вместо да създават индустрия за производство, съхранение, доставка и унищожаване на храна за пътници.
Представете си колко гориво изразходва екипажа за да съхранява храната и напитките.
Представяте ли си колко пари изгарят за сандвича и за чая ви?
По време на буря сервитьорка ли искате да има до вас и близките ви или експерт с опит ?
Мнението на автора не обвързва по никакъв начин Chronicle.bg. Готови сме да публикуваме всяко мнение по темата.