Първите музикални Youtube Music Awards бяха раздадени снощи.
Церемонията, която започна в неделната вечер и бе излъчвана директно от канала ( вижте запис на цялото шоу) от залата Pier 36 в Лондон. Шоуто започна с изпълнение на Arcade Fire, която „пусна“ новата си песен „Afterlife“, а Лейди Гага заплака с грим и перхидрол под бейзболна шапка с надпис „Dope“ („наркотици“), акомпанирана от меланхолично пиано.
Особеността на тези награди е зависимостта им от избора на кандидатите. Става въпрос, пише в официалния си блог You Tube, за това, което „потребителите са гледали, споделяли и харесвали най-много през изминалата година“.
С интерактивното си гласуване интернавтите определиха и кандидатите.
Те влязоха в шест категории: най-доброто видео на годината; най-добър изпълнител на годината; най-добър видеокавър, направен от почитател; явление в YouTube; най-добър нов артист и иновация на годината.
Водещи на церемонията бяха актьорът Jason Schwartzman и хумористът и музикант Reggie Watt. Режисьор на шоуто бе Спайк Джоунзи, авторът на „Да бъдеш Джон Малкович“, който поиска и остана верен на експериментаторските корени на сайта за видеосподеляне.
Наградата за най-добър нов изпълнител следва тази тенденция, като отиде при Macklemore & Ryan Lewis, чието видео е направено с бюджет от 5 хил. долара (3700 евро), но публикувано в Ютюб, получи огромен успех.
Най-престижният трофей – този за „най-добро видео на годината“ – бе спечелен от южнокорейската група Girls Generation за песента им „I got a boy“.
В тази категория са били и най-многобройните гледания – повече от 1,9 милиарда до шоуто в неделя, според блога на Youtube.
Най-добър изпълнител на годината стана Еминем за по-скоро класическата интерпретация на „Rap God“, направена от иначе известния с провокациите си рапър.
Цигулката на Линдзи Стърлинг, чиято кариера се дължи в голяма степен на онлайн видеото, отнесе наградата за най-добър кавър, направен от фен.
„I knew you were trouble“ на Тейлър Суифт пък получи наградата за „явление на Ютюб“.
Destorm Power, 160-ят в Youtube, който досега има най-много абонати, взе наградата за иновация на годината.
Ако Youtube успя да получи рекорден брой от хедлайнерите, това стана заради превръщането на сайта в задължителен за музикалната индустрия за сметка и на MTV, телевизионният канал, който се издигна с видеоклиповете в началото на 80-те години, а сега изпаднал в застой, пише АФП.
През август миналата година агенцията Нилсън (Nielsen) публикува изследване, според което американските тийнейджъри признават, че в 64% от случаите слушат музика през Ютюб, дъщерната компания на Google. За сравнение слушането на музика по радио заема 56%.
ПОБЕДИТЕЛИТЕ:
Video Of The Year:
Epic Rap Battles Of History – “Barack Obama Vs Mitt Romney”
Demi Lovato – “Heart Attack”
Girls’ Generation - “I Got A Boy” (winner)
Justin Bieber (Feat. Nicki Minaj) – “Beauty And A Beat”
Lady Gaga - “Applause”
Macklemore & Ryan Lewis (Feat. Mary Lambert) – “Same Love”
Miley Cyrus – “We Can’t Stop”
One Direction - “Best Song Ever”
PSY - “Gentleman”
Selena Gomez - “Come & Get It”
Artist Of The Year:
Eminem (winner)
Epic Rap Battles
Justin Bieber
Katy Perry
Macklemore & Ryan Lewis
Nicki Minaj
One Direction
PSY
Rihanna
Taylor Swift
Response Of The Year:
Boyce Avenue (Feat. Fifth Harmony) - “Mirrors
Jayesslee - “Gangnam Style”
Lindsey Stirling And Pentatonix - “Radioactive” (winner)
ThePianoGuys - “Titanium / Pavane”
Walk Off The Earth (Feat. KRNFX) – “I Knew You Were Trouble”
YouTube Phenomenon:
“Diamonds”
“Gangnam Style”
“Harlem Shake”
“I Knew You Were Trouble” (winner)
“Thrift Shop”
YouTube Breakthrough:
Kendrick Lamar
Macklemore & Ryan Lewis (winner)
Naughty Boy
Passenger
Rudimental
Innovation Of The Year:
Anamanaguchi - “ENDLESS FANTASY”
Atoms For Peace - “Ingenue”
Bat For Lashes - “Lilies”
DeStorm - “See Me Standing” (winner)
Toro Y Moi – “Say That”