American Airlines Group Inc потвърди тази сряда, че очаква да получи един оперативен сертификат за American и US Airways през април. Решението не е изненада за никой, но вече е официално.
Във вътрешно „Jetwire“ съобщение, базираната във Форт Уърт, Тексас компания заяви, че един оперативен сертификат означава, че „Федералната авиационна администрация вече признава, че American може да оперира законно като една авиокомпания.“
В официалното съобщение American казват, че получаването на този сертификат е „важен исторически момент“ в историята им, но не означава, че интеграцията на двете авиолинии е завършила“.
Някои оперативни политики и процедури на компанията ще бъдат отделни даже и след получаването на общия сертификат, но „по-голямата част от процедурите за полети, поддръжката и експедицията им ще бъде еднаква за всички полети, оперирани от тях“.
Една неочаквана жертва на прехода се оказва използваният от пилотите на US Airways call sign за комуникация с контрола на въздушното движение – Cactus (кактус). Пилотите използват уникален call sign за идентификация на полетите, така например полет 1234 на US Airways може да бъде идентифициран като Cactus 1234.
Call sign-ът Cactus води началото си от America West Airlines, които през 2005 година се сляха с US Airways. След като превозвачите се обединяват под един оперативен сертификат през октомври 2008, те решиха да използват Cactus, а не US Air, за общ идентификатор.
Някои идентификатори са очевидни – American за American Airlines, Delta за Delta Air Lines, United за United Airlines, Southwest за Southwest. Но някои от тях не толкова. Колсайнът на British Airways е Speedbird (бърза птица), а на Virgin America e Redwood (секвоя).
Тъй като новото име на превозвача след сливането е American, използването на Cactus за идентификатор никога не е било на преден план.
American и US Airways се сляха в една мега-авиокомпания на 9 декември 2013 и получаването на един оперативен сертификат е едната от трите основни задачи на двата превозвача, които се надяват да постигнат тази година, за да ускорят своята интеграция.
Този месец American планира да започне да сливането на програмата за лоялни клиенти на US Aiways, известна като Divident Miles, с тази на American AAdvantage. Процесът ще отнеме няколко дни споделят от AA. Но премахването на дубликатите на клиентите, които са част от програмите и на двете компании, може да отнеме и по-дълго време.
Третата основна цел пред компанията е най-трудната за осъществяване технически. Двете авиокомпании трябва да слеят системите си за резервация на полетите. Това е планирано да стане през четвъртото тримесечие на 2015.