Загорка АД отбеляза 20-годишното си успешно присъствие в семейството на Heineken. На тържеството в Стара Загора се събраха четиримата генерални мениджъри на водещия български пивовар, които са ръководили дружеството през последните две десетилетия: Димитър Алексиев, Ян Дерк ван Карнебеек, Рууд ван ден Ейнден и Николай Младенов.
Приватизацията на Загорка АД беше извършена на 28 октомври 1994 г. и това беше първата раздържавена пивоварна в България, припомни Димитър Алексиев, който днес е управляващ директор за Централна Европа в HEINEKEN. През 2000 г. произведохме първите в историята на дружеството 1 млн. хектолитра, каза още той. Димитър Алексиев, постави акцент и върху ключовите за неговия период в Загорка постижения. Сред тях са изграждане на нова структура, модернизиране на производствените съоръжения и разширяване на емблематичното портфолио на Загорка като Ариана, Хайнекен и Амстел…
Днес в Загорка АД работят 520 служители. За 20 години са произведени над 25 млн. хектолитра, което се равнява на 1000 олимпийски басейна, пълни до горе, каза пред журналисти настоящият изпълнителен директор Николай Младенов. Общият размер на приходите от продажби е 1,6 млрд. лева. Дружеството е платило 28 млн. лева преки данъци и под форма на акцизи – 150 млн. лева. За последните 7 години Загора АД е безспорен лидер на българския пазар с дял от над 30%. През 2013 г. дружеството е сред 10-те най-ефективни пивоварни на Heineken в Европа.
За 20 години са направени инвестиции за 260 млн. лева, като над 200 млн. лева от тях са в самата пивоварна. Водим последователна зелена политика като се стремим да намалим максимално консумацията на вода и енергия. Това прави производството по-рентабилно и оставя по-малък отпечатък върху околната среда, каза Николай Младенов. През последните две десетилетия Загорка АД е направила дарения за местната общност в размер на 600 000 лева.
Николай Младенов допълни, че вижда следващите 20 години на Загорка като компания – лидер в България, стъпила върху здравия фундамент на портфолио от силни марки, вдъхновяващи иновации и отдаден екип. Нещо повече, виждам компанията като основен двигател на развитието на бирената култура и като водещ пример за „зелено“ мислене и устойчив бизнес, каза той.
Ян Дерк ван Карнебеек, който сега е президент за Централна и Източна Европа и главен търговски директор на Heineken, припомни, че през 2009 г. Ариана се е превърнала в най-продаваната у нас българска марка бира. Загорка става лидер по обем и стойност (2006 – 2009) и удвоява печалбата си два пъти – съответно през 2006 и 2008 г.
През 2012 година е открит и първият в страната Музей на бирата, добави Рууд ван ден Ейнден, който в момента е старши директор Регионални продажби на Heineken за Азия и Близкия изток. Предшественикът на настоящия генерален мениджър на Загорка разказа и своята история в предприятието. Компанията успява да постигне най-висок пазарен дял, продажбите на Ариана надхвърлят 1 милион хектолитра (2012), въвеждат се ключови иновации, като Zagorka Fusion, Zagorka Rezerva и Ариана Радлер. През този период Загорка поставя началото на дарителската си програма под формата на публичен конкурс – Загорка Зелен Фонд и стартира кампанията за отговорно шофиране без употреба на алкохол Карай трезво!.
Николай Младенов благодари на своите колеги и предшественици. Той съобщи още, че през 2013 г. Загорка АД е в Топ 25 по рентабилност в България. Приходите от продажби са в размер на 145 млн. лева.
Старозагорският пивовар започва изграждането на пречиствателна станция от ново поколение, в която ще бъдат инвестирани над 2 млн. евро.
Кулминацията на събитието беше свързана с дългогодишната обвързаност на компанията с родния град на Загорка – Стара Загора. В знак на признателност и желание за дългосрочно сътрудничество, четиримата мениджъри осиновиха истинска звезда и я нарекоха Стара Загора. Николай Младенов официално връчи сертификат за звездата на кмета на Стара Загора Живко Тодоров, като символ на бъдещото развитие и пожелание за успешно партньорство. Той сподели пред гостите на събитието, че „звездата на HEINEKEN е символ на петте съставки на бирата – вода, хмел, малц, мая и магия; и винаги е била отличителна, както за марката Хайнекен, така и за компанията HEINEKEN. Средствата от символичния акт ще се инвестират в изследване на звездите.
По време на тържеството ръководителите на Загорка получиха много поздравления. Председателят на Търговско-промишлена палата – Стара Загора Олег Стоилов връчи на настоящия изпълнителен директор Николай Младенов Почетна грамота за принос към развитието на икономиката на региона, провеждането на социалноотговорна и екологична политика и по повод на 20-годишнината от принадлежността на Загорка към голямото семейство на HEINEKEN. / chambersz.com
Николай Младенов, изпълнителен директор на Загорка АД
Ян Дерк ван Карнебеек, президент за Централна и Източна Европа и главен търговски директор на Heineken
Рууд ван ден Ейнден, старши директор Регионални продажби на Heineken за Азия и Близкия изток
Екипът на Загорка беше специално поздравен за юбилея от Н. Пр. Том ван Оорсхот – посланик на Кралство Холандия в България
Председателят на Търговско-промишлена палата – Стара Загора Олег Стоилов връчи на изпълнителен директор на Загорка Николай Младенов Почетна грамота
Николай Младенов връчи сертификат за звездата Стара Загора на кмета Живко Тодоров, като символ на бъдещото развитие и пожелание за успешно бъдещо партньорство