Тренд спотърът Мариан Залцман и екипът на Havas PR представят своята прогноза за идната година, съставена от 17 тенденции, валидни за всичко – от това как се храним, обличаме и декорираме дома си, до това как се възприемаме полово, политически и житейски.
Прогнозираните тенденции на Havas PR от изминали години са се доказали точни всеки път, включително през 2010 г., когато се възроди движението за добро мозъчно здраве и предполагаемата връзка между мобилните устройства и причиняващите рак агенти.
17 тенденции за 2017 г. са:
1) Градус на кипене: Предсказания ответен удар не винаги е добър: Хората са много по-мотивирани да се борят срещу това, което не желаят (дали това ще е Airbnb или Доналд Тръмп), отколкото за това, което искат.
2) Силата на ехото: Въпреки че разнообразието и многото прозрения и мнения са само на един клик разстояние, никой вече не слуша хората с различна от популярната гледна точка.
3) Етнографското мислене: Когато е нужна реална информация за човешките нагласи, анкетните проучвания не са заместител на истински близкия контакт с обикновените хора.
4) Д-р Джекил технологии: Във време, в което технологичните евангелисти увеличават възможността иновациите да заместят реалните работници, те рискуват да създадат негативно настроение спрямо иновациите. Мариан Залцман прогнозира, че това ще повлече след себе си икономическа несигурност.
5) Мобилните телефони и заплахата за здравето: С над 2 милиарда души, използващи мобилни устройства в световен мащаб, все повече се засилва движение, готово да проучи заплахите и да излекува заболяванията, които неизменно ще се проявят като следствие от тяхната употреба.
6) Преоткриването на поверителността: Очаквайте изискването за повече поверителност да нараства, в голяма степен в полза на тези брандове и бизнеси, които разбират нуждата от лично пространство и помагат за нейното осъществяване.
7) Scatalogical става Logical: Менструацията, урината и фекалиите са част от днешните твърде лични теми, част от медийната диета.
8) Объркани мъже: Голямата тенденция, носеща податливост при мъжете, се базира на безпокойството относно това какво се счита за мъжествено и кой го решава.
9) Объркващите жени: Какво очакват жените сега и какво усещат, че се очаква от тях? Как се напасват, балансират спрямо или отхвърлят към очакванията, ще формира един неспиращ мътен диалог.
10) Облечени за успеха на Зукерберг: Колкото повече милиардери и технологични звезди носят тениски и дънки, толкова повече ризите и саката остават спомен от отминалия век.
11) Захаросаната конфронтация: Публичния интерес към „чиста“ храна остави по-малко място в нашите диети за „мръсната“ захар.
12) Щастливите „постноядци“: Много пари чакат компаниите, които задоволят апетита на бургер фанатиците, които имат съвест.
13) Неудържимия Е-Tail: Знаейки, че потребителите винаги държат мобилните си устройства включени, търговците ще увеличат използването на маяци (beacons) в магазините, които да подават информация на клиентите за настоящи промоции и оферти, докато те разглеждат артикулите.
14) Бумът на „hygge”: Вечното ни търсене на уют и комфорт с хубава храна, топлина и приятели (датчаните използват термина „hygge”) е може би една от причините защо кампанията „Да направим Америка велика отново“ резонира по такъв начин.
15) Правото на хората за въртене на педали: Все повече кметове и техните граждани избират колелата като разумен начин да се справят с проблемното движение, а същото време да тренират.
16) Житейски хакове: Търговците, които създават продукти, проследяващи житейските хакове ще бъдат едни от най-успешните.
17) (Неуловимата) Красота на опростяването: Тенденцията е за търсенето на опростяване набира все по-голяма популярност, макар и често то да е прилагано погрешно. Пример за това е закупуването на книгата на Дейв Бруно „The 100 Thing Challenge“, вместо просто да притежаваме 100 артикула в дома си. А и нека си признаем, това е добра новина за всички търговци.