Звездни автомобили, които бяха до последния миг със своите собственици

| от |

По изчисления на Световната Здравна организация, всеки ден умират приблизително 3300 души от автомобилна катастрофа. До 2030 г. се смята, че 5-тия най-сериозен фактор за причиняване на смърт ще бъде именно шофирането на пътя. Често в автомобилни катастрофи загиват президенти, музиканти, филмови звезди и дори кралски особи. Едва ли има човек, който би могъл да забрави смъртта на принцеса Даяна в Париж на 31 август 1997 г.

Нейният нов любим Доди Файед също изгуби живота си и след това няма как да пропуснем факта, че това най-вероятно е бил първият сблъсък за мнозина с кралската корона на Великобритания, а съдейки по развитието на историята, далеч не е и последният. До този момент трябва да признаем, че има много повече звезди и известни личности от принцеса Даяна, които са станали жертва на автомобилна катастрофа.

Впрочем има и хора, които са променили историята именно в автомобил, като точно няколко трагични и известни случая ще разгледаме в следващите редове. И по-важният въпрос: какво се случва с автомобилите след това? Mercedes-Benz-ът на принцеса Даяна е унищожен от полицията на Великобритания през 2005 г.

Причината за избухването на Първата Световна война идва с покушението на Франц Фердинанд от Гаврило Принцип. Той е убит на улицата в Сараево, докато се вози в своя кабриолет. Моделът е Graf 1910 и е построен от виенски майстор на велосипеди. Самата машина е била собственост на австрийски офицер от армията, който предоставя машината на престолонаследника при посещението му в Сараево. Граф Франц фон Харач най-вероятно не е очаквал, че любимата му машина ще е ковчегът за Фердинанд. През годините започват да се развиват най-различни теории и слухове, че това е прокълната кола.

Мнозина други, които притежават точно този модел, губят живота си. Един лекар е изхвърлен от купето, докато се състезава, друг загива при челен удар. Всички тези истории обаче се разбиват, защото се оказва, че просто шофьорите правят няколко  грешки. Въпросният автомобил от инцидента с Франц Фердинанд може да бъде открит в Музея на военната история във Виена.

През 1934 г. една двойка закупува луксозният модел Ford Deluxe Fordor седан. Той разполага с доста мощен V8 двигател, машината е сива и струва точно 700 долара. Клайд Бароу избира точно този модел, защото така или иначе има нужда от скорост и Ford доставят правилната рецепта в САЩ. Заедно с Бони, двамата започват често да крадат точно тази марка. На 23 май 1934 г. и двамата спират за кафе и понички в Гибсланд, Луизиана и след това попадат в полицейска засада. Нито един не успява да оцелее. Канонадата от куршуми успява да ги пререже на две, а самият автомобил е надупчен като швейцарско сирене.

Самият Ford е закаран близо до Аркадия и е превърнат в сувенир, като мнозина могат да закупят парченце стъкло, докато други откровено крадат части от нея. Накрая шерифът се принуждава да я сложи в полицейския паркинг. Возилото се връща на оригиналните собственици с дупки и петна от кръв. Днес може да се види в Whiskey Pete`s Hotel и казино в Прим, Невада.

На 22 ноември 1963 г. Джон Ф. Кенеди се вози по улиците на Далас в специално построен син Линкълн Континентал кабрио. Возилото има кодово име X-100 от секретните служби и е един от най-напредналите модели в историята на компанията. Разполага с два радио телефона, специални светлини и задна седалка с хидравлични повдигачи, които могат да позволят на публиката да вижда президента по-лесно, докато прави парадните си обиколки. Отвореният автомобил прави същия и много по-уязвим на атаки, както ще бъде доказано от Лий Харви Осуолд, който остава безпогрешен със своя снайпер.

Мнозина смятат, че лимузината е била пенсионирана след този инцидент, но грешите. След половин милион долара за редизайн и поставянето на бронирани стъкла, както и покрив с броня, машината продължава да служи на президента Джонсън, Никсън, Форд и Картър. Пенсионирана е през 1977 г. В момента може да бъде видяна в музея на Хенри Форд в Диърборн, Мичиган.

A black and white photo of Tupac Shakur staring at the viewer

На 7 септември 1996 г. ще има доста мрачни новини за почитателите на хип-хоп-а. Рапарът Тупак Шакур и Сюдж Найт – изпълнителен директор на Death Row Records, се връщат, докато са гледали мач на Майк Тайсън в Лас Вегас. След срещата отиват в клуб, притежаван от самия Найт. По пътя до тях ще се изравни бял кадилак и неидентифициран мъж ще открие огън и по двамата. Шакур е ранен по-сериозни и след шест дена в болницата в Лас Вегас умира. Убийството остава неразкрито и до днес.

Полицията в Лас Вегас взима моделът от 1996 BMW 750 iL  и след това го продава на търг. Машината сменя няколко собственика и един от тях успява да я възстанови и поправи. Возилото е закупено от автокъща Celebriti Cars и след това е показано и в сегмент на Pawn Stars. През април 2019 г. е отново за продажба с цена от 1.5 милиона долара. Търговецът посочва, че машината е възстановена и с оригинална боя. Оставена е само една дупка от куршум, която да напомня за старата слава на возилото.  

 
 
Коментарите са изключени за Звездни автомобили, които бяха до последния миг със своите собственици

Повече информация Виж всички