Може ли четенето в ранна детска възраст да има обратен ефект?

| от |

Много научни изследвания показват ползите от ранното научаване на едно дете да чете. Възможно ли е обаче поставянето на книга в ръцете на детето още след раждане да има обратен ефект? Такива са изводите от съвместен доклад на образователните организации за деца „Defending the Early Years“ и „Alliance for Childhood“, съобщи adweek.com.

Докладът, озаглавен „Reading in Kindergarten: Little to Gain and Much to Lose“, показва, че четенето още в детската градина не е най-доброто за децата. Това може да доведе до ненужен стрес и високи очаквания при четене. Учените съветват да се използватлогически игри, които са забавни за детето, но в същото време му помагат да опознае езика, за да бъде подготвено за книгите в по-късен етап.

„Много деца не са достатъчно напред в своето развитие, докато са в детска градина, за да четат книги. В добавка, много родители и особено учители свързват четенето с някакъв вид тестване, което упражнява натиск и предизвиква стрес. Подходът на преподавателите в детска градина е грешен – те загърбват метода на учене чрез игра, който от десетилетия е известно, че е най-оптимален за децата в ранна възраст“, пише в доклада.

 
 
Коментарите са изключени за Може ли четенето в ранна детска възраст да има обратен ефект?