easyJet обяви, че след успешни тестове ще въведе нова програма за лоялност на редовните клиенти, която се казва Flight Club. Схемата ще предоставя гъвкавост на често пътуващите пътници.
Flight Club ще насърчава лоялността на клиентите към авиокомпанията, която е нараснала значително през последните 5 години. Освен че са лоялни, постоянните пътници резервират два пъти повече полети на година спрямо новите клиенти, така че общият дял на регулярно пътуващите е дори по-висок. През 2015 г. 74% от пътниците на easyJet са избрали да летят с нея отново, като това се равнява на над 50 милиона души, спрямо 34 милиона през 2010 година. В 18-месечните тестове на програмата Flight Club са участвали около 15 000 потребители, които са получили по-голяма гъвкавост по отношение на промените в резервациите, т.нар. „ценово обещание“ и отделен екип за обслужване на клиенти.
easyJet очаква стотици хиляди пътници да се класират за Flight Club програмата въз основа на критерии, които съответстват на нейните най-често пътуващи клиенти и на най-лоялните сред тях. Видовете пътнически групи, които ще се възползват от нея, са тези, които пътуват често с авиокомпанията, независимите бизнес пасажери, собствениците на втори дом, хората с лични взаимоотношения на дълги разстояния и тези, които имат семейства или приятели, живеещи на други места в Европа.
Нарасналата лоялност сред клиентите се дължи и на програмата за управление на взаимоотношенията с потребителите, която easyJet прилага. Използвайки нарастващата база данни с клиенти, програмата е повишила лоялността чрез по-добро разбиране на нуждите на клиентите и личното общуване с тях.
Изпълнителният директор на easyJet Каролин Маккол коментира:
„Изключително горда съм, че над 50 милиона от нашите клиенти през тази година, са летели и преди с нас и избират да го правят отново. Това е доказателство за обслужването, което получават, нашите ниски тарифи и ненадминатата ни мрежа в цяла Европа.
Инициативи като фиксираното настаняване в самолета са изиграли важна роля в привличането на нови клиенти, които харесват да летят с easyJet и резервират полети отново.
Flight Club програмата ще възнагради най-лоялниър и чести пасажери – повечето от които ще летят с нас над 20 пъти годишно. Тя е различна от програмата на традиционна авиокомпания, защото според клиентите тези схеми могат да бъдат източник на неудовлетвореност. Това е схема за лоялност с разликата, че дава на пътниците ползи, които те наистина ценят и получават веднага. Също така може да се приложи лесно и така ние ще продължим да поддържаме нашите разходи и ценови тарифи ниски“.
Програмата ще бъде въведена в цялата европейска мрежа на авиокомпанията от началото на 2016 г. Пътниците ще бъдат поканени да се присъединят към нея, ако отговарят на критерии, свързани с направени резервации и извършени пътуванията (20 или повече полети), както и със заплащането на определени суми за 12-месечен период. Членовете й ще получават редица ползи и функции, включващи:
Схемата за лоялност ще бъде активирана паралелно с вече действащата популярна програма easyJet Plus, която стартира през 2008 г. и позволява на пътниците безплатен избор на места в самолета, отделно гише за оставяне на багажа и приоритетно качване на борда.