„Предвидено е той да стане четирилентов, като обектът е заложен да се финансира по Оперативна програма „Региони в растеж“, уточни Терзиева, цитирана от в. „Труд“. Очаква се до октомври да има проектна готовност и още следващата година да започнат строителните дейности.
В момента се изработва инвестиционния проект, като „Пътпроект“ трябва да предложи варианти за преминаването на тесните участъци в района на Владая и Драгичево, каза председателят на управителния съвет на агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Стефан Чайков пред Mediapool преди дни.
Вариантът с виадукт през Владая категорично отпада, защото проектът няма да може да се финансира по ОПРР, а и ще се оскъпи излишно, коментира Чайков. По думите му обсъжданият вариант е в отсечката между Александровския мост и Черния кос при Владая лентите за движение да са три с реверсивни светофари. Това означава, че ще има т.нар. интелигентни транспортни системи, които ще пропукат автомобилите в зависимост от трафика в момента. Сега това се опитват да правят полицаите ръчно през почивните дни, като ако ги мързи просто не слагат гумените конуси, в резултат на което се образуват километрични колони в петък вечер на изхода от София или в неделя вечер на входа, добави Чайков.
През 2015 г. трябва да започне и рехабилитацията на стената на язовир „Студена“ и на пречиствателната станция за питейни води. „Язовирът няма да се източва изцяло по време на рехабилитацията, защото Перник няма резервен източник на вода„, обясни Терзиева. Тя добави, че следващите правителства трябва да продължат политиката за намаляване на различията между регионите и да заделят средства за инвестиции в регионален туризъм. По нейна оценка проектите по Публичната инвестиционна програма на правителството са изпълнени над 70%, а политиката на кабинета „Орешарски“ за възстановяване на малките пътища вече дава резултати, и хората и бизнесът усещали ефекта.