Алфред Хичкок е един от най-прочутите и почитани филмови режисьори на всички времена, чийто професионален каталог е пълен с класики като „Вертиго“, „Психо“, „На север от северозапад“, „Задният прозорец“ и десетки други.
Но едно от най-големите удоволствия от Хичкок самата му личност: невероятно сух, мрачен и по-голям от живота. Ето 10 цитата, които илюстрират защо Хич се е превърнал в легенда.
За темпото
„Продължителността на филма трябва да е пряко свързана с издръжливостта на човешкия пикочен мехур.“
За изкуството да гледаш телевизия
„Гледането на убийство по телевизията … може да помогне да преработи агресията си. А ако няма никаква агресия, рекламите ще му създадат такива.“
За гайдата
„Разбирам, че изобретателят на гайдата се е вдъхновил, когато е видял човек, който носел под мишница бясно, астматично прасе. За съжаление, създаденият от човека звук никога не е бил равен по красота на звука от прасето.“
За режисирането на актьорите
„Когато някой актьор дойде при мен и иска да обсъдим героя му, аз му казвам: „Всичко е в сценария“. Ако той ме пита: „Но каква е мотивация му?“, аз казвам: „Заплатата ти“.
За ролята на телевизията
„Един от големите приноси на телевизията е, че върна убийството вкъщи, където му е мястото.“
За склонността му да работи със студени блондинки
„Блондинките са най-добрите жертви. Те са като девствения сняг, който показва кървавите следи.“
За нещото, което го е плашело най-много
„Страхувам се от яйцата; по-лошо даже – те ме вбесяват. Някакво бяло кръгло нещо без никакви дупки, а когато го счупиш, вътре има някакво жълто нещо, кръгло, без никакви дупки … брр! Виждали ли сте някога нещо по-отвратително от това жълтъкът на яйцето да се спука и да се разлее жълтата му течност? Кръвта е весела, червена. Но жълтъкът е жълт, отвратителен. Никога не съм го опитвал.“
Отговорът му към жена, която се оплаква, че сцената с душа в „Психо“ е накарала дъщеря ѝ да спре да се къпе
„Тогава, госпожо, предлагам да я дадете на химическо чистене.“
За разочарованието си от сцената с убийството в „Набери „У“ за убийство“
„Но нямаше достатъчно блясък в ножиците, а убийство без бляскащи ножици е като аспержи без сос холандез – безвкусно.“
За единствената сцена, която съжалява, че не е заснел
„Ако днес трябваше да снимам друг филм в Австралия, щях да накарам един полицай да скочи в торбата на кенгуру и да изкрещи: „Следвай тази кола!„