Животните, които доброволно консумират алкохол

Алкохолът е онзи социален елемент, който може да създаде много приятелства, но винаги в разумната мярка. Оказва се, че човекът не е единственият почитател на алкохола. Някои животни и насекоми могат да се похвалят със същата страст. Положителната страна тук е, че повечето почитатели на алкохола от животинския свят са и много по-ограничени консуматори, а някои са дори производители. Пчелите са особени почитатели и лесно се напиват, след като имат свободен достъп до ферментирал нектар.

През лятото събраният нектар може да се затопли от жегите и да ферментира по-бързо. Пияните пчели не са особено приятни насекоми, с които да се срещате. Първо не могат да летят и трудно успяват да си свършат работата. Веднъж след като напуснат кошера на градус, същите насекоми срещат много трудности след това да открият обратно кошера и да се завърнат. Ако се върнат на градус, защитниците на кошера не ги допускат, когато пияни пчели се опитат да се върнат обратно.

Обикновено дори се наблюдават атаки от тяхна страна. Причината за тази агресия е, че останалите пчели могат да бъдат изложени на ферментирал нектар, който със сигурност ще се отрази на цялостната колония. Според учените, пчелите често копират човешкото поведение, когато прекалят с алкохола. При един такъв експеримент, на пчелите е даден медикамент, който създава неприятен вкус от алкохола. По тази причина се наблюдава точно този ефект, когато пчелата открие аромат на ферментирали плодове или нектар.

Птиците са друг почитател на алкохола и често техният организъм усеща топлото алкохолно чувство в следствие на ферментирали плодове. В природата това са най-често боровинките. Консумират се точно те и най-често те, защото са ранни плодове при по-дългите преходи. Според някои учени, когато по-гладните екземпляри започнат миграцията, могат да разрушат целия цикъл и да се забавят с определени дни, след като не могат да летят толкова добре. Пияните птици, поне според някои учени, могат да се забележат при блъскането в прозорци, други се спускат върху коли, дървета и сгради.

Ефектът от алкохола пречи на всяка птица да лети в права линия и точно това води до някои много странни маневри. Ако все още се чудите, полетите никога не са препоръчителни, както и шофирането, но това е друга тема. При повечето подобни преходи животните се зареждат с храна, а когато същата е ферментирала – загубите се отчитат доста сериозно. В повечето случаи се наблюдава и забавяне на самата миграция, защото птиците спират, за да се възстановят.

Пеперудите също са почитатели на алкохола, но най-вече защото обичат плодов и цветен нектар. В началото на ферментирането, всеки плод започва да се преобразува в алкохол. Пияните пеперуди не могат да се движат и застиват на едно място. Някои се опитват да летят, което също не завършва много добре, но повечето, както описват учените, е просто една особена наслада за тях. Пияните пеперуди позволяват на хората да ги улавят без никакви проблеми. Сензорите на самото насекомо са изтръпнали  и те няма как да усетят дори движението. За разлика от другите насекоми, пеперудите много отчаяно търсят алкохол. Така наречената порода – червени адмирали, обожава алкохола.

Прилепите също не са непознати на консумацията на алкохол. Известно е, че те са почитатели на плодовете и спазват доста стриктна веган диета. Това обаче не означава, че ще пропуснат ферментирали плодове. Лятото е техният сезон за почивка и храна. Според учените, прилепите не са толкова лесни за напиване, спрямо останалите животни и тези в Централна и Южна Америка носят сериозно. Смята се, че дори консумират алкохол за настроение, защото рядко изпитват негативните ефекти. Дори и при висока консумация на ферментирали плодове и сокове, прилепите можели да летят и да се движат напълно нормално. При това със същата висока скорост, с която са започнали това движение.

Техните рецептори не са наранени и могат да се справят спокойно с хвърлените ръкавици. При проверка след дълга консумация, алкохолът в кръвта им е едва 0.3%. Това означава, че не само не се замайват, но и имат тяло, което може да го обработи изключително добре. Според някои еволюционни биолози, прилепите са се научили да се справят с ефекта на алкохола, за да не стават жертва по време на полета.

Снимки: Wikipedia