Първата система за дистанционно управление на въздушен трафик е въведена в Швеция

640px-Ryanair_plane_at_Airport_Stockholm_Skavsta,_Sweden

Малките летища често са в трудна ситуация. През тях не преминава интензивен трафик, тъй като нямат подходяща диспечерска кула, а нямат диспечерска кула, тъй като не преминава достатъчно трафик, пише Gizmag.

Това може да се промени с влизането в действие на първата в света система за дистанционно управление на въздушния трафик в Швеция. С помощта на системата RTS (Remote Tower Services) миналата седмица на летището Йорншьолдсвик кацна първият самолет, контролиран от център, отдалечен на 123 километра.

RTS е резултат от десетгодишна работа на Шведската администрация за гражданска авиация (LFV) и Saab. Технологията, одобрена миналата година от Шведската транспортна агенция, използва система от камери и сензори, които изпращат данни към кулата за дистанционен контрол в реално време. Там информацията се показва на екраните за наблюдение и диспечерите направляват полетите по обичайния начин.

Според разработчиците RTS може да контролира няколко малки или да подпомага големи летища. Системата функционира, когато е необходимо и може да бъде използвана в гъвкави часови пояси през цялото денонощие. От LFV изтъкват, че насочването на трафика на няколко по-малки летища към един контролен център спестява средства за инсталиране и управление на съоръжения, променя модела на въздушния контрол, увеличава сигурността и подобрява реакцията при извънредни ситуации. / Агенция Фокус

Споделяне
Харесва ми
Споделяне

Подобни

Ексклузивно

Последни

  • Авио
  • Първата система за дистанционно управление на въздушен трафик е въведена в Швеция