Музикални хроники: Летец, фехтовач, писател и пивовар, той е гласът на Iron Maiden – но и толкова много повече

1280px-Iron_Maiden_2010
Снимка: Ceedub13, CC BY 2.0 , via Wikimedia Commons

Той би искал всички вие да знаете, че когато пише своята автобиография „За какво служи този бутон?“, не прибягва до чужда помощ. Не му трябва така нареченият „писател в сянка“, който да му свърши работата.

Нещо повече, той пише 180-те хиляди думи от книгата съвсем традиционно - ръкописно в тефтерче.

Такъв е Брус Дикинсън. И феновете на Iron Maiden вече прекрасно знаят, че техният любим фронтмен е всестранно развита личност и като се захване с нещо, го прави докрай – независимо дали е пилотиране, фехтовка, литераторство или музициране в една от най-успешните банди за последните 4 десетилетия.

Iron Maiden en Costa Rica Bruce

Когато се возите в самолет, може и да не ви се иска в пилотската кабина съдбата ви да е поверена точно на някой хеви метъл вокалист. 

Но 62-годишният Дикинсън е професионален летец от 20 години и когато легендарната му група тръгне на турне, именно той управлява „Полет 666“, неофициалното название на техния чартърен Боинг 747, инспирирано от един от вечните им хитове - Number Of The Beast.

Оказва се, че британецът винаги е бил разностранен талант и много повече сериозен и примерен професионалист, отколкото разюздана музикална звезда.

Той не смята, че хероинът и кокаинът са съвместими със сценичните изяви и по турнета не си позволява повече от някоя и друга бира за награда. „В Maiden на първо място винаги е била музиката, което на моменти е означавало почти калвинистични възгледи“, обяснява Дикинсън. „В свободното си време можеш да си правиш каквото поискаш, но при изпълненията трябва да си на 110 процента всяка вечер и ако не си, защото си се натряскал предната вечер, тогава се стига до пререкания“.

Този подход на музикантите се отплаща. В над 30-годишната си кариера с Iron Maiden, Дикинсън има 12 записани албума, 4 от които са достигали №1 и са продали над 100 млн. копия. Пял е на живо пред над 100 хил. фенове наведнъж и е сред най-уважаваните фигури в хеви метъл общността.

И сякаш това не го отличава достатъчно, добавяме към шеметните успехи и всичките му „извънкласни занимания“.

Освен че е лицензиран авиопилот и е осъществявал военни и комерсиални полети, Брус Дикинсън е завършил университет с диплома по история, а през 2011-та получава почетна докторска степен по музика от лондонския Queen Mary College.

Някъде между всичко това той успява да вмести и фехтовката. През 1989 г. Дикинсън се класира седми по този спорт в цяла Великобритания и съществува мълва, че е поканен да се присъедини към британския олимпийски отбор, но отказва заради ангажиментите си към Maiden.

Дикинсън също е служил за малко в армията, отделно е допринесъл за създаването на марковата бира на Iron Maiden, наречена Trooper. Той е и горд собственик на съветски танк T34. 

Фото Т-34-85 образца 1944 года на постаменте в Курске

Но ако случайно Брус започва да ви изглежда твърде далеч от представата за хеви метъл икона, все пак ще припомним, че като тийнейджър е изключен от училище, защото уринира в супата на директора.

Нисък за възрастта си (днес е 170 см), като ученик Брус е бил и мишена на тормоз. Тогава вече се е увлякъл по хеви метъла, а докато все още държи финалните изпити в университета се присъединява към първата си банда Samson.

Две години по-късно започва първият от двата му периода като фронтмен на Maiden. 

За да запълни свободните часове по време на турнетата на групата, той се захваща с писане и произвежда два сатирични романа: „Приключенията на лорд Ифи Боутрейс“ и „Мисионерската поза“. С годините амбициите на Брус никак не намаляват и когато напуска групата, за да развива солова кариера през 1993 г., в него вече се е зародила идеята да стане пилот.

„Хората ме гледаха и си казваха „Да бе, да, очевидно си е загубил ума. Той е рокзвезда в средата на 30-те с дълга коса и иска да пилотира самолет. Превъртял е“. Но Дикинсън наистина се захваща и започва да лети първо с малки самолети, а през 2001 г. става квалифициран пилот на комерсиални полети. Тогава вече се е завърнал в Maiden и се налага да си взима неплатен отпуск, за да ходи по турнета с бандата.

“Летях по около 8 месеца в годината и авиокомпанията ми плащаше 100 хил. паунда на година. Хората ми казваха „Правиш го, защото го обичаш”, а аз отговарях „Коя част от тези 100 хиляди не ви харесва?“ Не бях в позиция да живея от хонорари и постъпления от авторски права. Изкарвах си прехраната“.

Брус Дикинсън се профилира и в пивоварството през 2013 г., след като цял живот опознава английската бира. 

Специалното пиво на Iron Maiden се превръща в хит на пазара и до момента продадените бутилки са над 18 млн. В последните години Дикинсън успя да пребори и рака.

Той беше диагностициран с рак на езика, но го преодоля след 7-седмичен курс химиотерапия и радиотерапия.

Самият певец казва, че върхът на кариерата му досега е периодът, в който вози Iron Maiden със самолет из целия свят в петмесечно турне от 60 концерта из общо 35 страни - включително Китай, Южна Африка, Северна и Южна Америка, Австралия и Япония. 

Звучи ли ви като сбъдната рокендрол мечта? 

Би трябвало. Защото Дикинсън е човек, който знае как да си създава мечти и как да ги осъществява. 

Споделяне
Харесва ми
Споделяне

Подобни

Ексклузивно

Последни

  • Истории
  • Арт
  • Музикални хроники: Летец, фехтовач, писател и пивовар, той е гласът на Iron Maiden – но и толкова много повече