Голямата газова компания "Бритиш газ" лансира пилотен проект с монтирането на смарт бойлери в 700 домакинства, които предупреждават централата, когато започнат да се повреждат, съобщава "Дейли мейл". Уредите използват технологията "Уорстър Бош" за диагностика на повреди.
Те са оборудвани с безжичен предавател и специално хъбче, което се свързва с WiFi интернет връзка. Бойлерът непрекъснато изпраща данни в централата на "Бритиш газ" и неговото функционално състояние може да бъде проследено във всеки момент в реално време. Ако се появят първите признаци на повреда и дефекти включва специална аларма. Служител на компанията посещава домакинството, още преди то да е останало без топла вода.
Ако повредата може да бъде отстранена дистанционно, тогава не се налага посещение в дома на потребителя. Но той бива информиран за извършения ремонт без негово участие. Предимството на диагностичния софтуер е в това, че техникът ще знае каква е повредата предварително и ще дойде подготвен, за да я отстрани. Пилотният проект ще продължи до края на 2014 година.
С БТА