Разследват най-големите медийни агенции

медийни агенции
Снимка: Getty images

Американската Асоциация на националните рекламодатели (Association of National Advertisers) е наела две разследващи компании, които да анализират бизнеса на три от най-големите медийни агенции - WPP, Publicis и Omnicom, съобщава Financial Times.

Като причина са посочени "спорните и непрозрачни начини, по които се закупуват рекламни площи". Членовете на ANA се съмняват, че съществуват порочни практики като използването на неофициални отстъпки и бартери.

От Асоциацията посочват още, че фокусът върху необходимостта от прозрачност при медийно закупуване е поставен преди три години, когато са пръв път са се появили официални данни за такова поведение от страна на агенциите. Членовете на ANA известират повече от 250 милиарда долара годишни в реклама.

Медийните агенции, които са едни от най-големите в света, заедно с IPG, Dentsu Aegis И Havas, са отрекли обвиненията. Джон Рен, изпълнителен директор на Omnicom, коментира: "Стриктното спазване на сключените договори с рекламодателите е фундамента на доверието между нас и нашите клиенти".

От Асоциацията обаче смятат, че подобно разследване ще премахне "загадъчността" около закупуването на рекламни площи и ще доведе до повече прозрачност на пазара.

Споделяне
Харесва ми
Споделяне

Подобни

Ексклузивно

Последни

  • Живот
  • Разследват най-големите медийни агенции