ЕС прие нови правила за проследяване на самолети

| от chronicle.bg, по БТА |

ЕС прие нови правила, с които проследяването на самолети ще стане по-лесно, за да се предотвратяват трагични инциденти, съобщава БТА.

Това е първата законодателна промяна, предприета след изчезването на малайзийски самолет с 239 души на борда през пролетта на 2014 г.

Авиокомпаниите ще имат до три години да инсталират средства за проследяване на самолетите при полет в нормални условия над океани или над отдалечени територии. Става дума за средства в допълнение към обичайното радарно проследяване на полетите.

Компаниите са задължени да оборудват самолетите и със система за по-често актуализиране на информациите, подавани от самолета в случай на възникнала спешна ситуация. Тази система трябва да е достатъчно „силна“, за да не претърпи техническа неизправност или пък някой да не я изключи нарочно, както се предполага, че може да е станало с малайзийския самолет.

Новите европейски правила обаче не поясняват какви да са интервалите за актуализиране на информацията – въпрос, който предизвика разногласия между някои регулатори и авиокомпании. Европейската агенция за авиационна безопасност ще вземе решение по въпроса след провеждане на консултации.

Европейски регулаторни органи смятат, че би било идеално самолети да съобщават позицията си на всеки три минути.

Според новите правила черните кутии на самолетите също ще бъдат подобрени. Максималната продължителност на записа на черната кутия, регистрираща случващото се в пилотската кабина, ще бъде увеличена от 2 часа в момента на 25 часа.

Черните кутии освен това ще може да бъдат изхвърляни от самолетите в случай на бедствие, за да не се изгубят. Продължителността на живота на батериите им ще бъде удължена на 90 дни, а честотата, на която черните кутии, подават сигнали до издирващите ги екипи, ще бъде понижена, така че те да бъдат лесно откриваеми за военни кораби.

 
 
Коментарите са изключени за ЕС прие нови правила за проследяване на самолети