Американската компания Coca-Cola свали своя реклама едновремено от четири руски телевизионни канала, съобщават от вестник "Коммерсант".
По думи на представителството на агенцията, закупила правата за рекламните спотове по телевизиите, тази стъпка е била предприета единствено от икономически съображения. Източниците информират, че не изключват и това решение да е свързано със санкциите на САЩ и Европейския Съюз срещу Русия. От началото на месец август, рекламните продукции на Coca-Cola се свалят и от екраните на каналите "РЕН ТВ", "Пятый канал", "Домашний" и канал "Звезда". Отбелязва се, че първите три са тясно свързани с банката "Россия", която е включена в списъка на американските санкции, а четвъртия телевизионен канал принадлежи на Министерството на Отбраната на Руската Федерация.
"Тези четири медийни канала не подхождат много и не са удачни според маркетинга за целевата аудитория на всички продаващи се продукти на "Coca-Cola". Затова именно рекламодателят е решил да предприеме преразпределение на сумите в бюджетите им." - е пояснил Юрий Борисовский, представител на агенция "MediaVest", които закупуват телевизионни реклами за американската компания.
Директорът по външни връзки на руския офис на "Coca-Cola" - Анна Козловская е подтвърдила тази информация. По нейни думи, в компанията са решили да се концентрират на други ключеви федерални, а и на доста по-ефективни за наличната целева аудитория канали.
Местната статистика за "Coca-Cola":
В края на месец юли е публикувана информация, че приходите на компанията "Coca-Cola" за първото полугодие на 2014 година са спаднали с 2%, тоест до 5,5 милиарда долара. Най-негативно влияние на този показател е повлияла реструктуризацията на правилата за соковия бизнес на територията на Руската Федерация, и в крайна сметка на местна почва е била зафиксирана загуба от 25 милиона долара.