Възможно ли е колоездачите да са причина за забавянето на автомобилистите

| от |

Колкото по-натоварен е един път, толкова по-висок е шансът да закъснеете за работа. Това е един от най-важните закони, когато решите да пътувате и да избирате своя маршрут. Всяко пътуване има и други фактори, а големите и малко по-динамични градове са атакувани от тротинетки, колоездачи и почитатели на алтернативните методи на придвижване. И в един определен момент ще открием, че всеки от нас е карал зад велосипедист или човек с тротинетка.

По някаква причина не можем да забравим и негативното отношение, както и факта, че нито един човек не може да бъде светкавичен и да отговаря на КПД-то на двигател с вътрешно горене. И точно тук идва големият въпрос – възможно ли е колоездачите да са причина за някои задръствания? Твърдението по тази тема се появява години наред, но една проверка на транспортните агенции окончателно ще сложи край на тази идея.

Изследване от 2020 г. на транспортната агенция и студенти от университета в Портланд ще посочи, че във всички градове, където има пътища без вело алея, повечето автомобили се движат със скорост от 1.6 км/ч повече от тези, в които има платно за колоездачи. Това е изненадало мнозина, особено след като виждаме как повечето велосипедисти избират някои много странни модели за поведение на пътя, но дори те започнаха да се възпитават през последните години, следователно идва и следващият много важен въпрос: те ли са отговорни за бавната скорост на пътя?

Изследването е направено в някои от най-големите градове на САЩ и са използвани някои от най-натоварените пътища, за да се открие отговор на този въпрос. Всички се чудят дали наистина велосипедистите забавят скоростта на автомобилите, особено в градска среда, където няма отделно пътно платно за тях. За целта са разгледани 6 от големите пътни артерии, при това в различно часово време и най-вече при задръствания. Избрани са автомобили и други транспортни средства, записана е тяхната скорост, а след това са добавени и хората с велосипеди и тротинетки.

Детайлният анализ посочва, че разликата в скоростта е около 1 миля в час или 1.6 км/ч с наличието на велосипедисти на пътя. При такава толкова „голяма“ скорост на пътя е лесно да се допусне, че тези участници в движението не могат да повлияят на трафика по никакъв начин. Следователно големият проблем ще се крие някъде другаде и няма да има нищо общо с трафика, както и всички налични допълнителни съмнения. Логично е, че скоростта при спускания се повишава значително за колоездачите.

Дали тогава има главоболия? Не, просто е невъзможно тъй като средната скорост на шосеен велосипед при спускане може спокойно да достигне ограниченията на пътя, но ако броим професионалистите, те могат дори да издействат фиш за превишена скорост, при това на кола, тъй като ще е много трудно за камерата да се опита да разбере кой от участниците на пътя е по-бърз. Нека не забравяме, че са изследвани и електрическите колела. При тяхното присъствие има скорост на забавяне от едва 500 метра в секунда.

Самото изследване е представено с една генерална цел – да се обясни на всеки велосипедист, че движението по пътищата изисква правилно и разумно отношение, както и съобразяване с всички останали. За шофьорите остава от най-важно значение фактът, че трябва да бъдат наистина достатъчно добри и разумни, когато не са единствените в превозно средство. Нещо повече, изследователите се надяват, че най-накрая ще има малко повече съпричастност спрямо останалите участници в движението. Не винаги може да се построят такива линии, но пък изобщо не е трудно да има малко повече внимание и уважение на хората без автомобили.

Дългият конфликт и коментари на пешеходци, шофьори и всички, които имат мнение, доказва колко лоши хора са тези на велосипедите, които винаги ходят в краката на някой друг. Странно е дори да търсим отговори, след като тротоарите и пътят са запазени за най-различни хора, но не и за велосипедисти. От друга страна е лесно да забележим, че вело алеята е дори място, където може да се тикат бебешки колички, евентуално да играят деца с тротинетки или да карат кънки. Имайки предвид средната скорост на велосипедист от 15-20 км/ч не е трудно да си представим крайния резултат.

Всички изследвания показват, че нито един човек не е забавен с повече от минута, когато на пътя е срещнал велосипедист. Няма грехове, просто е необходима организация. Нека не забравяме, че индексът „Копенхаген“ посочва и 20-те града, които са възможно най-приятелски настроени към велосипедисти. Копенхаген е на първо място с около 60% от популацията си, която ходи на работа и училище на велосипед.

Нито един град от САЩ не влиза в тази класация, макар и Минеаполис да е получавал някакво внимание. Ванкувър и Монреал са влизали в класацията и това е още по-странно, след като климатът изобщо не е приятелски. Там има достатъчно ентусиасти, които да приемат студа за още едно интересно предизвикателство.

 
 
Коментарите са изключени за Възможно ли е колоездачите да са причина за забавянето на автомобилистите

Повече информация Виж всички