От създаването на първия танк в света през 1916 г., известен като Малкият Уили, инженерите непрекъснато се стремят да направят тези оръжия по-големи, по-добри, по -бързи и по-мощни. Така са произведени много изключително странни машини и планирани още по-странни концепции, които никога не се реализират от чертожната дъска. Съставихме списък с някои от най-странните танкове, които успяхме да намерим и сега ще ви ги покажем.
Тъй като няма недостиг на странни танкове, ограничихме списъка само до такива, които всъщност са построени. Освен това терминът „танк“ се използва по-широко.
Цар танк
Построен в началото на Първата световна война, Цар танк е интересен опит да се улесни пътуването през препятствия и неравни терени, но в крайна сметка той не успява да стигне до фронтовите линии. Това огромно руско превозно средство има две колела с височина 9 метра отпред и едно малко колело отзад, образуващи форма на триколка. Корпусът се намира в центъра на триколката и съдържа екипажа, набор от оръжия и двата му двигателя Maybach с мощност 240 конски сили.
Размерът му обаче го прави непрактичен за транспортиране и би бил магнит за огъня на врага, докато малките му задни колела и лошото разпределение на теглото го карат да често да засяда. Поради тези причини Цар танк е спрян от производство.
Танкът богомолка
Подобно на Цар танк, богомолките никога не преминават етапа на практическите тестове. Той е проектиран така, че когато стигне до някое непреодолимо препятствие, като стена или по-гъст храст, да повдигне бойното си отделение до максимум 55 градуса и в това положение въоръжението на танка от две оръдия Bren да може да стреля над препятствието. Богомолката използва долния корпус и ходова част на известния танк Universal Carrier, който може да „огъва веригите си“ за да прави леки настройки на ходовата част.
Екипажът от двама – шофьор и стрелец – са разположени в повдигащото се бойно отделение. Когато отделението, подобно на кутия, е напълно свалено, превозното средство има изключително нисък профил. Въпреки това, то е спряно от производство през 1944 г. след неуспешни тестове.
Танкът мост
Всъщност наречена Boirault, тази странна машина е построена от французите по време на Първата световна война като средство за преминаване през окопи и бодлива тел. Построени са само два прототипа. Първият е съставен от шест рамки с размери четири на три метра, свързани заедно така, че да образуват непрекъсната писта около превозното средство. Централен блок, който има двигател с мощност 80 к. с., задвижва цялата машина. Така той може да премине окоп с ширина 2 метра.
Най-големите му недостатъци са болезнено бавната скорост и липсата на подходящо управление. За да се управлява, цялото превозно средство трябва да бъде повдигнато и завъртяно на ръка… Вторият прототип облекчава някои от тези проблеми, но все още е твърде непрактичен и целият проект е бракуван.
Въпреки че едва ли може да бъде описан като танк на външен вид, неговата проходимост и въртяща се пътека карат много хора да се съгласят, че това е един от най-ранните предшественици на танка.
SMK
SMK е съветски тежък танк, проектиран в края на 30-те години. Той се заражда от необходимостта от подмяна на многотоновия тежък танк Т-35, който се представя лошо, като новото превозно средство също ще трябва да има множество кули. Така екип на Kirovski Works представи SMK, дълъг 9 метра 60-тонен звяр с две кули; едната въоръжена със 76,2 мм оръдие, а другата – въоръжена с 45 мм оръдие. Танкът се задвижва от 47-литров V12 двигател с мощност 850 к. с., който му дава максимална скорост от 35 километра в час.
Бронята варира от 20 мм до 60 мм.
Огромният танк изглежда заплашително, но никога не вижда производство. Дизайнерите изготвят планове за версия на SMK с една кула, която е много по-надеждна и може да носи по-дебела броня. Това превозно средство ще стане известно като KV и е предпочетено пред SMK за производство.