shareit

Вещиците от средновековието са варили бира – един много успешен бизнес

| от |

Какво е общото между вещиците и бирата? Това е един интересен въпрос, а теоретичният отговор идва с нуждата да погледнем малко по-далече от класическите разбирания. Причината е, че според някои легенди, повечето жени не са имали право да консумират бира.

Това е странен обрат, след като историята показва, че през XVI век варенето на това пиво е било предимно женска работа, а с това има и легенда, че повечето майсторки винаги са имали някаква връзка с вещиците, което също е изненадваща тема. Според някои източници, голяма част от визията на вещиците най-вероятно се обвързва с факта, че някои от атрибутите като метла и шапка, практически са взети от света на жените – пивовари.

Според историята, човек е започнал да консумира бира преди повече от 7000 години – това може да се смята за едно по-сериозно успокоение на повечето почитатели – а най-интересното е, че първите пивовари наистина са били жени. От викингите до египтяните, жените са познавали тайната за варене и дори са спазвали специалната религиозна практика при създаването – бирата е била свещена напитка. Най-важното е, че с малко повече внимание в детайлите, те можели да я произвеждат дори у дома.

Една от най-известните монахини в Германия – Хилдегард фон Бинген, която някога е живяла в Германия, посочва своя подбор на хмел и други елементи, за да постигне невероятния си вкус, като всичко това е описано в архиви още през XII век. Според други архиви, процесът е започнал някъде от каменната аера до 1700 г. и тогава бирата е носила името але. Англичаните започват да наричат пивото бира и въпросната напитка започва да се разпространява бавно и сигурно през Европа.

В един момент някои страни започват собствено производство, тестват различни качества и като цяло се стремят да я приготвят с по-висока хранителна стойност – комбинация от въглехидрати и протеини. Поради високата консумация и липсата на всякакви пивоварни, варенето на бира, както и ферментацията на хмела, може да се смята за ежедневно занимание на повечето жени у дома.

Когато някои от дамите виждат това като активна бизнес възможност и начин да подпомагат домакинството, проблемите стартират. причината на първо място е, че вдовиците или не омъжените все още дами познават силата на ферментацията и откриват много добър и доходен бизнес. Съпругите също имат такава бизнес идея и винаги произвеждат повече, за да може не само да посрещат гости, но и да продават бира.

Ако се върнем години назад в Средновековието и Ренесанса, на пазара най-често ще открием, че именно жените са на особена почит. Интересното в този случай е, че всички пивоварки носят високи и островръхи шапки. Най-често се настаняват до голям казан със своята стока. И тези жени не са били вещици, а просто производители на бира. Причината да избират точно този дрескод е, че така ще бъдат на необходимата височина за забелязване.

В тълпата една шапка може да е изключително лесна стратегия за откриване и опознаване, следователно няма да е толкова невъзможно на един човек не само да открие своя източник на вдъхновение, но и често да опита нов вкус. Продължаваме с вещерския облик. След като повечето пазари не са толкова хигиенични, за разлика от малко по-модерните и съвременни, мишките са много чест посетител на този събор.

Домакините и майсторките винаги привличат повече от една котка, за да са сигурни, че техните клиенти няма да бъдат погнусени. Точно така, освен охлювите, мишките също обичат пиво. Замислете се, че повечето вещици винаги са рисувани до голям казан, поне в различния фолклор, но мнозина не знаят, че вместо деца и човешки части – Баба Яга е човекоядец в Руската православна църква – истинското изображение е на жена, която вари бира. Докато повечето жени започват да се налагат на този пазар и да изграждат бизнеси и традиция в цяла Европа, идва времето за реформата. Същият период започва в началото на XVI век и налага различни социални норми, като всяко нарушение се смята за вещерство.

Мъжете виждат тази възможност и бързо се включват в свободната ниша, страхът от вещици е най-доброто решение, за да създадат нелоялната конкуренция, те започват да обвиняват жените във вещерство, а това е много интересна тема и църквата веднага се намесва в нея. Повечето нови пивовари започват да твърдят, че се забъркват вълшебни отвари, с които по-късно консуматора да се контролира.

Свещената глупост няма да оцелее дъгло време на модерния пазар, но в миналото успява да се наложи като тренд и да изтика дамите далече от пазара. В един момент става дори опасно за една жена да продава бира на пазара, грози я съд и обвинения във вещерство. В началото на този период ще открием и издадени смъртни присъди чрез горене на клада. Това се случва в период, когато властите могат да се намесят, в други моменти има преследване и по-сурови атаки.

Някои мъже никога не са се интересували от магическите способности на дамската конкуренция, ако бирата е достатъчно добра, то те ще я купуват. В последствие най-добрите жени ще започнат да изпращат мъжете си, за да не се налага да навлизат в други противоречия със закона. Някои от производителките са доволни от промяната, защото самият процес отнема часове и усилията са огромни – жената трябва да направи всичко от пренасянето на суровините, до самото чистене на казана и филтрирането. В последствие става ясно, че ако жените не се занимават с този процес, те имат повече време за домакинската работа и децата. През XVI век в Честър, Аннглия ще се приеме закон за забрана на търговията на бира от жени.

Една лъжа може да сложи край на цяла индустрия и традиция, но днес ще открием, че 10-те най-големи пивоварни са контролирани предимно от мъже. Същите компании твърдят, че бирата е за мъже, което може да е вярно до някаква степен от традицията – наистина тогава мъжете са били основни почитатели, но жените също са обичали напитката. Точно по тази причина и днес повечето реклами са ориентирани именно към силния пол.

Едва 17% от всички компании в света имат жена за директор и едва 4% от компаниите наемат жена-пивовар на работната позиция. В момента има достатъчно потребители, които с удоволствие биха искали да опитат пивото на дамите от миналото, а още по-добрата новина е, че архивите с рецепти все още се пазят, следователно не е трудно да се върне обратно традицията, като този път няма да има нужда от казан, котка и островръха висока шапка.

 
 
Коментарите са изключени за Вещиците от средновековието са варили бира – един много успешен бизнес

Повече информация Виж всички