Служба Циркон е основана през 1994 г. със служители, идващи директно от аерокосмическата индустрия. Първият им договор е обвързан с производството на лабораторни коли, които да тестват жп оборудване. Самата задача на въпросната фирма изисква буквално от повечето служители да живеят в своите лаборатории, но понеже говорим за особено тежка мисловна дейност, през годините започва да се повишава и техният стандарт на живот.
Една особена подробност е, че тази компания се намира на територията на Руската федерация и е една от успешните такива. До момента ще открием, че същата компания е производител на някои от най-добрите жп вагони за удобно и красиво пътуване, запазвайки най-високия стандарт на железниците.
Техен клиент е Grand Service Express – частна жп компания, финансирана от банка Русия. Емблемата на въпросната частна компания е поставена на влака на Путин – известен още като Роскосмос. Рекламата на компанията посочва, че вагоните Циркон са разработени за хора, които се смятат за най-добрите пътници, но в този случай, в цяла Русия, има само един човек, който ги използва – Владимир Путин.
Компанията получава най-различни видове заявки, но през последните години е посочено, че трябва да създаде вагони, които да позволяват спортни занимания, както и отделение за почивка. Заявката е пусната някъде през 2018-2019 г. и очевидно руският първи не е харесал подредбата, следователно в много кратък срок има бърза промяна и вагоните са променени. Напрежението не е малко, особено след като още през 2017 г. Олег Белозеров – шефът на руските ЖП е поискал да се проверят всички възможности.
Странното е, че компанията показва своя дизайн, а след това същият трябва да се одобри от няколко министерства. Поръчката е била толкова важна, че компанията спира производството на останалите проекти, за да работи само върху този. Самите вагони са били произвеждани без почивка и на 3 смени. През 2018 г. вагоните са предадени, Путин ги използва, но руското ЖП отказва да ги плати, при това доста дълго време. Причината е, че цената е била завишена – 442.4 милиона рубли. Руските железници проверяват материалите в интернет и накрая калкулират, че дължат 56.8 милиона рубли по-малко. Накрая, при това след много пререкания, цената е платена – 413.4 милиона рубли.
Putin does not fly, (Murmansk was by his body double), he only sometimes travels by this train: pic.twitter.com/TIs0dXf0Mb
— Edwin Lekkerkerker (@EdLekkerkerker) July 22, 2023
Какво се крие зад тази поръчка? Представете си фитнес зала във вагон, придружена със студио за красота и турска парна баня. Освен тези глезотии, в самите вагони има и медицинско оборудване от най-ново поколение, което да помогне, ако евентуално се наложи. Що се отнася до малкия спа център, там може да бъде открит уред за свръхзвукова терапия, специални нагряващи лампи и много други. Идеята е, че тези уреди служат за подмладяването на кожата, използвайки специфични радио вълни, както и почистване на порие с вакуум и много други. По някаква причина, въпросното отделение трябва да бъде звукоизолирано и нищо не може да се чуе от него. Фитнес залата може да се похвали с оборудване от Technogym и Abductor, но през 2022 г. е заменено с това на марката Hoist.
Най-голямото предизвикателство за техниците е свързано с факта, че инсталирането на телевизорите има предизвикателства. Трудно е да хващат сателитен сигнал, когато се минава покрай мостове, тунели или високи сгради. Тук решението идва с помощта на руските железници, които монтират допълнително устройство, работещо като буферна система, за да може при прекъсване да продължи да се предава сигнал. За съжаление се оказва, че една такава система може да работи само за един канал. Разработва се нова система, с която руският първи няма да чака няколко минути да се зареди телевизията. Нещо повече, Путин поискал цифрите на каналите да бъдат подредени по начина, по който са подредени в главната кола, както и в дома му.
И след като говорим за два вагона, а влаковата композиция съдържа цели 22, трябва да знаем, че поддръжката на специални влак струва около 1.45 милиарда рубли.
По данни на самата компания Циркон, 8 от вагоните са били произведени преди падането на СССР. Те са технически и съдържат гаражи, комуникационни центрове, дизелови генератори, както и ресторант. Вагоните на Путин започват да пристигат като поръчки през 2004 г. Първият е с номер 017-70445. Още тогава се подчертава лукса, защото президентът поискал да има душ кабина, нормална тоалетна, телефон, плазмен телевизор, DVD, аудио система и още много други. Всичко трябвало да бъде произведено от дърво, като специален символ на държавата. И не всички вагони се използват от самия Путин, по думите на някои очевидци, вагоните с номера 017-79925 са били забелязани в Украйна през 2010 г. с визитата на патриарх Кирил, неговите две лимузини Cadillac са били открити именно там.
Gym, spa, beauty equipment: Leaked documents reveal hidden details of Putin's 'ghost' train.The train is said to be a self-contained mobile command center that allows Putin to stay in constant contact with his military and government officials.#Putin #Ghosttrain#followformore pic.twitter.com/rsgucWIEJW
— Timeskeeper (@timeskeepernews) July 18, 2023
Интересното е, че повечето снимки в интернет идват от самите служители и обслужващ персонал, единствената жива и съществуваща връзка идва от среща на Путин на 19 октомври с Аркади Дворковчи и министъра на транспорта Максим Соколов. Вагонът е разработен именно от компанията Циркон. В техният сайт може да се открие същия вагон, като се подчертава, че дизайнът е направен като класика, използвайки чисто дърво и специални орнаменти.
Изработката само на този вагон през 2005 г. струва 18.5 милиона рубли. Въпросните се държат в 9-та индустриална зона на Москва. Именно там са били всички транспортни единици на Леонид Брежнев по време на неговото управление. През 2001 г. Ким Чен Ир посещава Русия и също оставя своя влак там.
Официално Путин няма никаква връзка с това луксозно транспортно средство и никой не знае кои реално са собствениците. Единственият интересен контакт е компанията „Vemina Aviaprestige“, която изпълнява поръчки за руския специален отряд, който се използва отново от Путин. Луксът е само едно от предизвикателствата за Циркон. Компанията трябва да представя своя дизайн на специалние служби и на директор Юри Мусиенко, който се занимава със сигурността на Путин. Той посочва каква защита трябва да се монтира на вагоните.
Мусиенко е поискал да има свръзка с президента единствено и само в спа залата, докато в някои други няма никаква комуникация. Странно е, че във фитнес залата трябва да има две кошчета с минимум 5 литра обем. Най-странното е, че благодарение на ФСО, няма никаква информация или записки в документите на Циркон, които говорят за нивото на сигурност. Прозорците са бронирани със сигурност, но само толкова.
Интересното е, че има специални зони, в които охраната може да отвръща на удара, ако се налага. Купетата са подсигурени и със специална система, която елиминира теча на информация от акустични разговори. По официална информация, когато са поръчвани, всички купета возят повече от комфортно при скорост от 160 км/ч и през последните години е възможно да са подобрени и да остават стабилни при скорост от 200 км/ч.
A tour through Putin's secret armored train. Beside what essentially amounts to a complete hospital, the train also has equipment for plastic surgeries. pic.twitter.com/BxUH8wo3kt
— Igor Sushko (@igorsushko) July 7, 2023
Хубаво е да има такъв клиент, защото Циркон посочват, че работят върху други специални поръчки. Едната е свързана със създаването на специален мултимедиен център с цена от 405.5 милиона рубли и някъде през март, тази година са предадени дизайните на самите експерти. Вторият вагон отново е обвързан със спорт и спа процедури и е на цена от 562.2 милиона рубли. Вагонът е вкаран в производство на 15 февруари тази година, а до края на юли трябва да пристигне и медицинското оборудване.
Други два вагона ще бъдат добавени в последствие, като се твърди, че първият е разделен на четири отделения и разполага с бар, докато другият ще има 6 отделения. Общата цена и на двата е около 557.86 милиона рубли. В списъка с поръчки има и два вагона, които ще бъдат предназначени за вечеря и специални отделения, които се разработват в момента, но не са посочени. Цената им е 228.8 милиона рубли.
Друга двойка вагони за почивка е в процес на преговори и след като се говори за прототип, цената най-вероятно ще бъде около 1.7 милиона рубли и около 1 милион рубли за изработка до 2024 г. В общи линии ще открием, че Владимир Путин произвежда своя дворец на колела, който поне е в пъти по-евтин от официалния дворец. Цената за всичко това струва около 6.8 милиарда рубли, а поддръжката на някои от основните вагони излиза по 1.45 милиарда рубли, докато поддръжката на вагон-спа е около 413.4 милиона рубли. До този момент са заплатени около 4.95 милиарда рубли за реновиране.