Компанията, която беше унищожена заради името си

| от |

Една от най-важните стъпки за всеки един предприемач в историята на бизнеса. Изискването е едно и също, името на компанията трябва да бъде лесно за изговаряне, да не е сложно и бързо да се запомня. Следователно ще открием, че някои от големите брандове най-често са между 2 и 4 букви. Примерите са повече, отколкото може да си представите: Bosch, VW, Audi, BMW, Sony, LG, JVC и още много други.

Всички тези брандове са известни и повече от перфектни, но понякога откриваме, че съдбата има доста сериозни проблеми и дори може да създаде много неприятни изненади. В началото на пандемията имаше една мексиканска компания, която трябваше да прекара много време в обяснение, че нейната бира – Corona не е причинител на популярния корона вирус.

Започна се цяла рекламна кампания, а с нея дори се намери място дори за един по-качествен PR и създаването на още по-силни отношения между потребител и производител. Поуката от тази история е, че когато има добри и опитни маркетолози, компанията може да се възстанови от всеки един трус. За съжаление ще открием, че има един производител, който е принуден да затвори и всичко започва някъде през 70-те и 80-те години.

В този шеметен период, когато рок-н-ролът, наркотиците и сексуалната свобода, започват да се промъкват в ежедневието на западния жител, един друг тренд започва да търси вниманието на потенциалните си клиенти. Запознайте се с компанията Ayds, която в онзи далечен период се стреми да продава все по-популярните продукти за отслабване.

С тази идея се ражда и компанията Ayds, която за съжаление звучи точно като AIDS. Първото предлага бонбони за отслабване с различни вкусове, а второто е болест, която и до днес остава непобедена и още по-жестока. И точно тук се ражда трагедията. Цялата логика и техника за избор на име е спазена, но кой би подозирал, че след години ще се появи един жесток удар под пояса.

Ayds предлага на своите клиенти бомбони с вкус на шоколад, мента, карамел и дори фъстъчено масло. Тайната съставка е бензококаин, който се използва за намаляването на удоволствието от яденето, потребителят спира да усеща храната толкова вкусна. Проблемът е, че името е създадено още през 1946 г. Създателите от Carley Company, които твърдят, че могат да помогнат за свалянето на няколко килограма и то без тренировки, преминават през серия перипетии.

В един момент са купувани от редица компании и са прехвърляни на собственици в цяла Америка. Един от последните собственици е Ървин Уилърд Кръл. Въпросният успява да закупи идеята на компанията, след това да я промотира и дори да си намери посланици. В един момент това ще са Боб Хоуп и неговата съпруга Долоре, Тайрон Пауър, Линда Крисчън и още много други. Те показвали магическото хапче за отслабване и твърдели, че поддържат форма само с него, което е много положително. Брандът все още няма такава конкуренция, но след няколко години в началото на 70-те вече ще има и други компании, които предлагат горене на килограми без никакви особени проблеми. Компанията отново сменя собственост и влиза в дружеството на Джефри Мартин през 1987 г.

Проблемите, идват в средата на 80-те години, когато пандемията ХИВ или на английски „AIDS“ започва да обикаля света. Проблемът на AIDS е, че те рекламират хапче за отслабване, а симптомите на пациентите също показват драстична загуба на тегло. Приликите, освен с името, започват да създават впечатлението, че тези лекарства причиняват една от най-страшните болести, макар и науката и медицината да показват нещо съвсем различно.

В началото няма промяна на продажбите, докато директорът не излиза в ефир, за да обясни, че продажбите даже се повишават. Датата е септември 1985 г. и е очевидно, че след тази публичност започват проблемите. В началото на следващата година ще има нов призив и този път ще е насочен към научния свят. Производителят на AYDS ще настоява за промяна на името на СПИН, защото те са били на пазара повече от 45 години и нямат никакво намерение да променят своя имидж.

Преди да се стигне до бурята, компанията за пореден път е продадена на друга корпорация – Dep. Именно тогава се мисли за ребрандиране и създаването на ново име, докато самите AYDS спират да съществуват, след като продажбите им отново падат наполовина. Предложението за ново име е Aydism. Накрая не е известно какво точно се случва, дали просто не се разработва един нов продукт с познанията на стария или просто се затварят вратите завинаги. Едно е сигурно, никога нямате гаранция какво наистина ще измисли науката и кои брандове ще засегне. Една бира може да оцелее, но хапчетата за отслабване имаха съвсем различни проблеми.

 
 
Коментарите са изключени за Компанията, която беше унищожена заради името си

Повече информация Виж всички