Макар че вече е сравнително известно, че Бритни Спиърс започва кариерата си като член на „The All-New Mickey Mouse Club“ на Disney, шоуто не я изстрелва веднага към световната слава. Спиърс все още е практически неизвестна, когато през 1998 г. издава първия си сингъл „…Baby One More Time“. Излишно е да казвамe, че след това тази неизвестност не трае дълго.
Спиърс бързо се превърна в иконата на поп музиката в началото на века и края на предния, като освежи жанра с песни, танци и не толкова невинна сценична личност.
Ето най-любопитното от живота на звездата, която вдъхнови цяло поколение деца.
Бритни Спиърс е била дубльорка на Бродуей на 10-годишна възраст.
През 1992 г. Джоел Пейли и Марвин Лейрд са заети с прослушването на кандидати за „Безпощадно!“ – страховит мюзикъл за младо момиче, което е готово да убие конкуренцията си за главната роля в училищна постановка. Те вече са избрали главната си героиня – бъдещата звезда на Бродуей Лора Бел Бънди – и се притесняват, че ще се окаже невъзможно да се намери също толкова талантлива дубльорка. „И тогава намерихме Бритни Спиърс“, казва Пейли пред New York Post. Спиърс, тогава 10-годишна, е страхотна, „пълна със самочувствие и със страхотна майка“. Тя остава в шоуто за около 8 месеца, докато повторението не започва да я отегчава. Нейният наследник е друга бъдеща звезда: Натали Портман.
След края на „Mickey Mouse Club“ тя се връща към живота на обикновено дете.
Спиърс за пръв път се явява на прослушване за предавето „The All-New Mickey Mouse Club“ на Disney (най-новата тогава итерация на „The Mickey Mouse Club“; нещо като нашето „Като лъвовете“) на 8-годишна възраст, но продуцентите ѝ казват, че е твърде малка. Втората ѝ проба е успешна и тя се присъединява към екип, в който също са Джъстин Тимбърлейк, Кристина Агилера, Райън Гослинг и няколко други начинаещи таланти през 1993 г. Но когато предаването приключва две години по-късно, Спиърс не се отправя към Холивуд, а вместо това се прибира в Луизиана и се записва в гимназия.
„Беше ми толкова скучно“, казва Спиърс пред Rolling Stone през 2011 г. „Бях разпределител в баскетболния отбор. Имах си гадже, ходех на разни тържества. Но исках нещо повече. Искам да кажа, че беше забавно, но след това получих звукозаписен договор и напуснах.“
Спиърс почти оглавява момичешка група.
Преди да започне солова кариера, Спиърс за кратко е фронтдама на момичешка група, наречена Innosense, която е създадена от мениджъра на Backstreet Boys и NSYNC Лу Пърлман. Първоначално групата трябваше да бъде американският отговор на Spice Girls, но Спиърс напуска, преди проектът да стартира. Innosense откриват няколко концерта на Спиърс през 2000 г.
Клипът към песента „…Baby One More Time“ е изцяло по идея на Спиърс.
Според президента на Jive Records Бари Уайс първоначалната идея на режисьора на музикалния клип Найджъл Дик за „…Baby One More Time“ е предвиждала Спиърс да слезе от космически кораб и да започне да танцува на повърхността на Марс, на което певицата веднага е наложила вето. Вместо това тя предлага сцена, вдъхновена от филма „Брилянтин“, в която група скучаещи ученици танцуват в училището си. Дик и ръководителите на студиото решават, че тяхната тийнейджърка вероятно има добра представа за това какво би се харесало на другите тийнейджъри, така че се съгласяват с нея. Спиърс измисля и идеята да носят училищни униформи – Дик е планирал да ги облече в обикновени тениски и дънки.
Идеята на Дик, както може би вече предполагате, в крайна сметка ще влезе в употреба за клипа на „Oops!…I Did It Again“.
Тя се явява на прослушване за филма „Тетрадката“.
Спиърс не е чужда на екрана. Освен гостуванията ѝ в „Клуб „Веселие““, „Сабрина, младата вещица“, „Непорочната Джейн“, „Уил и Грейс“ и други, тя участва в романтичната комедия „Кръстопътища“ от 2002 г. (по сценарий на Шонда Раймс). Малко след излизането на филма участва и в надпреварата за главна роля във филма „Тетрадката“ от 2004 г. със стария си познайник Райън Гослинг. „Всъщност тя се справи отлично“, казва Гослинг за прослушването ѝ. Ролята на Али Хамилтън в крайна сметка е поверена на Рейчъл МакАдамс, която впечатлява режисьора Ник Касаветис с напористостта и емоционалния си диапазон.
Спиърс има краткотрайна връзка с принц Уилям.
По думите на самата Спиърс слуховете за романса ѝ с бъдещия крал на Англия се разминават с истината и двойката така и не се среща. По време на интервю за „Шоуто на Франк Скинър“ през 2002 г. Спиърс признава, че технически принц Уилям е виновен, че са нямали връзка. „Разменяхме си имейли за малко и той трябваше да дойде да ме види“, казва тя, „но не се получи, така че това беше всичко“. Когато Скинър изразява възмущение, че Уилям ѝ е вързал тенекия така, Спиърс го оправдава: „Той е зает човек.“
Тя често пътува под псевдоним.
Като една от най-големите поп звезди на 21-ви век, Спиърс събира тълпи с почти всяка своя стъпка. За да си осигури малко анонимност, тя невинаги резервира хотелски стаи под собственото си име. Спиърс разкрива пред Джеймс Кордън в сегмента от предаването му „Carpool Karaoke“, че в миналото е била Алота Уормхарт, Анита Дик и Чeстити Монтгомъри. Биографът Стив Денис твърди, че тя е използвала също така имената Даяна Принс (намек към принцеса Даяна) i госпожа Абра Кадабра.
Спиърс вдъхновява създаването на албум на Бари Манилоу.
Папараците безмилостно документират личния живот на Спиърс по начин, който мнозина смятат за срамен и долен. Бидейки свидетели на борбата ѝ през 2007 г. Бари Манилоу се вдъхновява за албума си от 2011 г. „15 years“. „Тя не можеше да има нормален живот без папараците да спират до колата ѝ, да я преследват и да я побъркват“, казва Манилоу пред Los Angeles Times. „Всички гледахме с ужас, а аз и моят сътрудник Инок Андерсън си казахме: „Това ли се случва в наши дни?“. Така че това ни се стори като нещо, за което да напишем албум.“
В друг клон на развлекателната индустрия сценаристката и режисьорка Шана Фест наблюдава с подобен ужас, който я вдъхновява да разработи филма „Кънтри песен“ от 2010 г. В него Гуинет Палтроу играе звезда на кънтри музиката, която преминава през многобройните капани на славата.
Музикалният ѝ клип „Do Somethin'“ е забранен във Франция.
През 2005 г. Спиърс пуска изключително изобретателен видеоклип към сингъла си „Do Somethin'“, в който тя и приятелите ѝ летят през облаците в яркорозов Хамър. Те явно са си мислили, че от Louis Vuitton няма да имат нищо против тапицерията на Хамъра подозрително да прилича на дизайна Cherry Blossom на компанията. За съжаление обаче базираната в Париж марка съди звукозаписната компания. „Ние не правим тапицерии“, заявява неин говорител. Делото е уредено без съд, но Sony BMG трябва да плати повече от 117 000 долара, а на Франция е забранено да излъчва музикалния клип. Във версията, която в момента се излъчва в YouTube, дизайнът не се вижда.