Анет Келерман – „Перфектната жена“, която чупи рекорди и завладя Холивуд

| от |

Когато Анет Келерман е родена през 1886 г., жените трябва да носят вълнени дрехи на плажа и да покриват краката си изцяло с чорапи. Но Келерман, която по-късно ще стане плувец със световни рекорди, не може да спечели състезания по бански костюми, сравняван с „оловни вериги“. Вместо това Келерман създава елегантентния, прилепнал бански костюм, който й дава предимство в състезанията – дори срещу мъже плувци. Но тя не просто разбива границите във водата, тя прави същото и в Холивуд, на екрана и в обществото като цяло.

Но Анет не беше родена да разбива рекорди. Тя няма някакъв по-ярък талант в спорта. Келерман се ражда с толкова слаби крака, че трябва да носи тежки стоманени брекети, за да ги укрепи. Родителите й, и двамата музиканти, живеещи в Сидни, Австралия, я насърчават да започне да плува. В рамките на десетилетие Келерман вече печели награди.

„Само един инвалид може да разбере силната радост, която изпитах“, спомня си Келерман за радостта докато плува. „След като се научих, ходих да плувам навсякъде и по всяко време.“

Като юноша Келерман счупва рекорд при жените за миля в Нов Южен Уелс през 1902 г., преплувайки разстоянието за по-малко от 34 минути. До 1905 г. Келерман вече държи множество световни рекорди по плуване за жени и се стреми да преодолее нови бариери. Тя побеждава няколко мъже в състезание по река Сена и се опитва да преплува Ламанша. Но след повече от 10 часа в канала при третия си опит, Келерман признва: „Имах издръжливостта, но не и грубата сила.“

През 1907 г., коато е на плажа Ревере в Бостън, където тренира за 20-километрово състезание Келерман си припомня как „в Бостън бях изумена, да видя банските костюми, носени от американски жени“. Келлерман изпъква сред американските жени, които носят корсети, вълнени рокли с пухкави ръкави и други обемни бански костюми. „Каква разлика има носенето на 12 килограма бельо във водата от оловните вериги?“

Банският костюм на Келерман оставя ръцете и краката открити и късите му панталони завършват доста над коленете. Човек на плажа се обадила в полицията на Келерман и тя била незабавно арестувана за неприличие. Арестът на Келерман – и скандалният й бански – стигат до вестниците. „Аз, арестувана!“ казва тя пред Boston Sunday Globe през 1953 г. „Всички бяхме ужасно шокирани.“

В друго интервю обяснява: „Арестът ми в Бостън, който удари заглавията в Америка, наистина беше грешка.“ В крайна сметка съдия решава, че може да носи банския си – ако се покрие цялата с наметало, докато стигне до ръба на водата.

Славата на Анет Келерман скача рязко след нейния арест. През 1908 г. професор от Харвард на име Дъдли Сарджент се обръща към Келерман, за да му помогне в проучване, което е доста неподходящо по днешните стандарти. Сарджент прави измерванията на хиляди жени и ги сравнява с тези на Венера Милоска в търсене на „Перфектната жена“. Анет Келерман, оказва се, се доближи най-много до тези класически пропорции. „Но само от врата надолу“, коментира тя.

Клеърман, която е и находчива бизнесдама, използва това в кариерата си. На една реклама за обувки от 1912 г. пише „Перфектната жена, Анет Келерман, носи и препоръчва перфектната обувка – La France.“

Титлата също й помогна да започне кариера в шоу бизнеса. Тя озаглави едно от шоата си „Жената с перфектни форми“ и обикаля света като водевил като изпълянва водните танци. Известна като „австралийска русалка“, програмата на Келерман спомага за популяризиране на синхронното плуване. Келерман също изпълняваше акробатични трикове и ходеше по въже.

Тя преминава от шоуто към филмите и участва в неми филми като „Дъщерята на Нептун“ от 1914 г. и две години по-късно – „Дъщеря на боговете“. В „Дъщерята на Нептун“ Келерман прави опасни каскади, включително се гмурка от скала, която я оставя в безсъзнание. По-късно, когато избухва подводен резервоар, Келерман е ранена – но това не я спира. Тя успешно извърши гмуркане от 20 метра във басейн с крокодили и след това скача от над 30 метра в морето. Когато ръководителите на снимачното студио премахван едно от гмурканията й в „Дъщеря на боговете“, Келерман казва: „Винаги някой се опитва да махне радостта от живота.“

В „Дъщеря на боговете“ Келерман също успява да прекрачи някои граници. Той става първият игрален филм, който има бюджет от милиони долари – а Анет Келерман става първата звезда, която се показа гола в голям филм.

 
 
Коментарите са изключени за Анет Келерман – „Перфектната жена“, която чупи рекорди и завладя Холивуд

Повече информация Виж всички