Тази екзотична технология мигачът и причината да щрака

| от |

Може би преди да започнем с текста трябва първо да поясним за някои от вас какво е мигач, защото не сме убедени, че всички знаят както е и за какво го има. Мигачът съществува от външната страна на колата ви, най-често по нейните ъгли. Посредством ръчка зад волана ви мигачът се включва, за да сигнализира на другите накъде ще завивате. Той се пуска преди завиването, а не по време на завиването.

Сигналите за завиване на моторните превозни средства са почти толкова стари, колкото самите средства. През 1909 г. е патентовано устройство, което има светлини във формата на ръце, с които да се сигнализира на другите водачи накъде превозното средство предвижда да поеме. Но тази технология така да се каже не става хит. Също както и устройството за механична сигнализация, изобретено от звездата на немите филми (всъщност първата кино звезда в историята) Флорънс Лорънс през 1914 г. При него с натискане на бутон от водача от задната броня изскача знак, показващ накъде ще завива автомобилът.

Florence Lawrence 1908

Флорънс Лорънс

Първият модерен мигач е патентован през 1925 г. от Едгар А. Валц-младши. И от него никой не се интересува, поне докато патентът му не изтича 14 години по-късно. Тогава през 1939 г. американският автомобилен производител Buick за пръв път въвежда „мигащият насочващ сигнал“, който се задейства по познатия ни начин – с лостче, монтирано при волана. Първоначално мигачите са само отзад, но на следващата година има вече и отпред. В края на Втората световна война вече сигналите са вече стандартни за повечето американски автомобили.

Има няколко различни вида мигачи, като класическите традиционно използват някаква форма на термичен превключвател. Системата има резистор, който се загрява, когато през него тече ток. Резисторът е прикрепен към „пружина“ – дъгообразна ивица от два метала с много различни топлинни свойства: единият се разширява доста при загряване, а другият не. Така когато тече ток (когато пуснем мигача), резисторът загрява дъгообразната пружина, която от своя е свързана в ел. верига, което позволява светлините да светят.

Когато загрява, един от металите на пружината се опитва да се изправи, но първоначално не може, защото другият метал го държи в дъгообразната форма. В един момент топлината се натрупва достатъчно и металът, който се опитва да се изправи, се изправя със звучно щракване, прекъсвайки веригата. Съответно светлината загасва. Тъй като ток вече не тече, резисторът и пружина бързо се охлаждат до температура, в която другият метал връща изправеният в първоначалната му форма. Това връщане произвежда още едно щракване. Веригата сега пак е затворена, по нея пак потича ток, металчетата пак се нагряват, пак щракват, след това пак се охлаждат, пак щракват и така…

Един признак, че имате топлинни мигачи на колата е, че когато някоя светлина светне, скоростта на мигане на мигача ще се забави: по-малко електричество – повече време, необходимо за създаване на достатъчно топлина, за да се изправи пружината. Ако в краен случай, през веригата тече твърде малко ток (например, ако се смените крушките с нажежаема жичка в габаритите със светодиоди), мигачът ви просто няма да мига. Ако пък стане обратното – ако закачите ремарке или нещо с повече светлини, това ще ускори скоростта на мигане и в краен случай може би дори ще повреди системата на мигачите.

Reisebus.Heck

Друго често срещан метод, с който мигачите се карат да мигат, е електронният. Вместо топлина и пружина, това устройство просто използва електрическа верига, за да управлява механично реле. Вътре в това реле, с помощта на електричеството се създава магнитно поле, което превключва метална пластина, което именно издава щракащия звук. Когато електричеството вече не се подава към електромагнита в релето, пружина премества пластинката.

Този тип система има предимството, че не променя скоростта на мигане според това колко електричество се ползва от светлините на колата, така че преминаването към LED светлини или свързването на светлините на ремаркето няма да повлияе. Въпреки че има значение какъв е самият дизайна на веригата, особено това как реагира на изгоряла крушка – мигачите на някои автомобили BMW започват да щракат по-бързо, когато им изгори някой диод. Но като цяло, стига да не ползвате повече ток, отколкото проводниците, предпазителите и останалите съставни части могат понесат, системата би трябвало да мига с постоянна скорост, като релето щрака, когато включва и изключва светлините.

Съществува и друг тип електронен мигач, който няма подвижни части (което го прави невероятно дълготраен и надежден). Затова и този тип система не щрака, освен ако не се сложи нещо специално, което да издава звук, за да индикира на водача, че мигачът е включен. В повечето случаи обаче няма да има щракване.

 
 
Коментарите са изключени за Тази екзотична технология мигачът и причината да щрака

Повече информация Виж всички