Как катериците трупат мускулна маса

Ако един човек прекарва времето си в леглото и то през цялата зима, то най-вероятно ще се изненада как дрехите му вече не стават. И няма да говорим за отслабване, а за повишаване на окръжността. Това наистина е много неприятна новина, но не прекарваме този сезон в леглото. Освен това сме сигурни, че никой не става и не започва да тича, колкото сили има. За съжаление имаме едно много важно правило в нашата генетика – използваме мускулите или ги губим.

Колкото повече тренираме, толкова повече тялото разбира върху какво да наблегне. И докато мнозина смятат, че това е наистина несправедливо, катериците нямат никакви проблеми. Като активни вегани, тук се фокусираме върху Ictidomus tridecemlineatus, въпросните могат да се похвалят с една от най-големите дарби в живота си.

Те прекарват зимата в хибернация, като повечето спящи животни през зимата, но когато дойде пролетта, започват да преследват скакалци и други видове храни, използвайки още по-бързи рефлекси и по-мощна физика. Не се налага да загряват или да връщат формата си.

Публикувано изследване от началото на тази година ни показва, че точно тази порода катерици има възможността да подобрява мускулатурата си, дори и след като не тренира или не преследва своята храна. Тайната зад този успех е специална чревна бактерия.

Изследването показва, че през летните месеци катериците започват да натрупват много мазнини, но по време на зимния сън ще ги изгубят, като пикът се оказва именно февруари и някъде през април са изгубили около 40% от своята маса, спрямо предишната есен.

По време на съня става ясно, че метаболизмът им работи със скорост от 1%, докато температурата им пада до външната. Към края на зимата, краката им започват да трупат нова мускулна маса. На този етап учените ще се опитат да открият причината и метода, с който катериците успяват да построят отново своята мускулатура. За направата на един мускул е необходим азот, който се използва за създаването на протеин.

До голяма степен същият напуска тялото под формата на урина, но през зимите се оказва, че катериците не използват тоалетната. В тялото им не може да бъде открит ензимът, който хората притежават, но пък бактериите в червата вършат точно тази работа. Въпросната кара тялото да събира всичкия азот и да започне да създава необходимите протеини. Интересен въпрос е точно какво ще се случи, ако използваме подобни бактерии в човешкото тяло? Оказва се, че имаме такива, но техният ефект е изключително малък и умерен.

Сега на ход ще е да се изследва самата бактерия, за да може да се помогне на хора, които са прекарали много дълга терапия и се опитват да се изправят на крака. Оказва се, че само 10 дена в лежане ще помогнат за съкращаването на до 14% мускулна маса.

Коментарите са изключени за Как катериците трупат мускулна маса