Експедиция откри цяло богатство от нови дълбоководни риби

Няма съмнение, че из дълбините на океана има десетки, ако не и стотици мистериозни същества. И сега една австралийска дълбоководна експедиция откри част от тези фантастични и странни зверове – по време на геодезическо изследване близо до остров Рождество (или Коледен остров) и Кокосовите острови (още известни като Килинг).

Според прессъобщение от Музеите Виктория, екип от учени от Изследователския им институт тръгва на 30 септември на 35-дневна експедиция на борда на изследователския кораб Инвестигейтър, управляван от Организация за научни и индустриални изследвания на Британската общност (CSIRO).

Целта на екипа е да „проведе дълбоководни проучвания на живота на повече от 5500 метра под повърхността“.

И-Кай Теа / Twitter

От самото начало учените имат положително чувство, че ще направят някои невероятни открития. Както отбеляза ръководителят на проекта Тим О’Хара, старши куратор по морските безгръбначни към Изследователския институт на Музеите Виктория, подводните планини и хребети близо до остров Рождество и Кокосовите острови никога не са били правилно изследвани.

„Наистина сме развълнувани от възможността да открием нови видове, може би дори нови клони на дървото на живота, които досега са оставали скрити под вълните в този неизследван регион“, казва О’Хара преди пътуването, според прессъобщението.

Наистина, на изследователския екип не отнема много време да се натъкне на причудливи морски създания. Както съобщава Science Alert, екипът среща най-напред множество крилати риби, които се хвърлят във въздуха, докато плуват. „Снимах летящи риби всеки ден по цял ден“, пише биологът от Изследователски институт към Австралийския музей И-Кай Теа в Twitter и публикува няколко снимки за доказателство (по-горе). „Мисля, че вече сме на 6 вида, но ще трябва да проверя. Каква зашеметяваща група същества само!“

След като стигнаха до местоназначението си, екипът картографира дъното на океана с помощта на многолъчев ехолот (геодезичен инструмент) и документира морските същества, които срещат. Според IFL Science около една-трета от морските видове, които екипът е открил, може да са напълно нови за учените.

Museums Victoria

Ogcocephalidae

Техните открития варират от сладки до ужасяващи: докато се натъкват на същества като очарователната Ogcocephalidae, която прилича на кнедла с човешки очи, откриват и по-страшно изглеждащи зверове като Bathysaurus mollis, чиито остри зъби и полупрозрачна кожа го карат да изглежда като чудовище от кошмар.

Museums Victoria

Bathysaurus mollis

Изследователите също се натъкват на странни същества като Bathypterois grallator, чиито вретеновидни дълги перки й позволяват да се рее над океанското дъно, докато чака плячка. Както и на един рак отшелник, който използва меки корали като черупка.

Bathypterois grallator

„Животът в дълбокото море е толкова слабо познат, че наистина имахме късметлийска операция“, каза старшият мениджър на колекциите на Музеите Виктория Даян Брей пред Australian Broadcasting Corporation, и уточнава, че екипът е уловил дълбоководните екземпляри, като е влачил мрежа по морското дъно.

Желязо-манганова конкреция

„Понякога събирахме гигантски желязо-манганови конкреции и заедно с тях някакви риби и безгръбначни; друг път улавяхме главно риби… Разполагаме само с малка мрежа, така че има много повече животни, които живеят долу, които не успяхме да уловим.“

Това означава, че дълбокият океан все още крие много мистерии. Но екипът от учени е доволен от пробите, които са събрали, и от „подводния магически свят“, който са картографирали под остров Рождество и Кокосовите острови.

Сега, според Science Alert, изследователите планират да проучат дълбоководните същества, които са събрали от дълбините. Те планират да ги върнат обратно на континента за ДНК тест и допълнително изследване, за да разберат кои са изцяло нови видове.

Коментарите са изключени за Експедиция откри цяло богатство от нови дълбоководни риби