Наложителна смяна или умишлена “грешка” направиха Ред Бул в Япония?

| от |

Преди старта от поредния кръг на Формула1 за голямата награда на Япония, Крисчън Хорнер, шефът на Ред Бул казва за BBCF1, че пилотите от неговия отбор са свободни да се състезават помежду си при условие, че си дадат достатъчно място един на друг за да направят това. Марк Уебър за първи път този сезон успя да изпревари съотборника си Себастиан Фетел по време на квалификациите и стартира от първа позиция. В крайна сметка Фетел отново спечели и си тръгва от Япония с девета победа този сезон и 90 точки преднина от 100 възможни за спечелване в оставащите четири старта пред основния му конкурент Фернандо Алонсо от отбора на Ферари. Няма как да не е доволен.

red_bull2010_webber_vettel

Дали така се чувства и съотборникът му Марк Уебър? Съмнявам се. След лошия старт на Фетел, Уебър остана цели 25 обиколки пред Фетел и имаше всички шансове да грабне победата този път. Ред Бул обаче имаха други планове за австралиеца. След първата смяна на гуми, стратегията на Уебър все още беше с две спирания в бокса. Малко след това Марк беше информиран, че стратегията му се променя и той ще трябва да спре в бокса три пъти. Уебър разбра, че с трето спиране той ще се озове не само след Грожан, но и след съотборника си Фетел и логично попита дали решението е правилно. От Ред Бул му отговориха: “it will be fine”. Но не беше. В оставащите обиколки до края на състезанието Марк успя да изпревари Грожан в борба за втората позиция, но само толкова.

red-bull-vettel-webber

Дали Ред Бул смениха тактиката на Уебър в движение за да разчистят пътя на Фетел към победата или третото спиране наистина беше наложително с оглед прекомерно износените гуми на Марк, както обясниха след състезанието, ние няма да разберем. Дискусии ще има. На пресконференцията след надпреварата Уебър, както обикновено, много внимателно коментира случилото се и с цел да не злепостави отбора подбираше правилните думи, но не пропусна да отбележи, че е останал изненадан от промяната в стратегията му.

Red-Bull-Ring-Opening-sebastian-vettel

Ако от отбора на Ред Бул са искали да помогнат на Фетел, направиха го професионално. Всеки друг отбор на този етап от шампионата би направил същото на тяхно място. Каквато и да е истината, това не бива да омаловажава свършеното от Фетел, който беше над всички в Япония. Когато обаче шефът на тима заяви преди състезанието, че ще остави пилотите на отбора му да се състезават по между си е по-добре или да го направи заради красотата, смисъла и духа на този спорт или да замълчи.

За chronicle.bg Formula 1 следи Христина Димитрова (@christindim).

 
 
Коментарите са изключени за Наложителна смяна или умишлена “грешка” направиха Ред Бул в Япония?