Учени за пръв път са използвали съобщенията с включена геолокация в Туитър, за да установят закономерностите на задграничните пътувания, пише в статия на Корнелския университет.
„Геолокациите в Туитър са едни от първитеоткрити и достъпни източници на глобални данни, в които се съхраняват милиони дигитални напълно реални записи за активността на човека в пространството и времето. В нашите изследвания ние показваме, че в много случаи геолокациите в Туитър могат и трябва да се разглеждат като важни показатели за движението на човека, особено за пътуванията от една държава в друга“ – пишат авторитена статията Бартош Хавелка и неговите колеги от университета в Залцбург.
Екипът е анализирал милиарди туитове с включени геолокации от периода 1 януари – 31 декември 2012 година, изключвайки от тях написаните от роботи, рекламните, а също туитовете, в които данните за местоположението са се сменяли прекалено бързо. След това са установили къде живее всеки ползвател – от коя страна пише най-често.
Събирайки тези данни, учените са определили средното разстояние по време на пътуванията. В „топ“ страните, чиито граждани пътуват най-далеч, са се оказали най-изолираните – Австралия и Нова Зеландия. Останалите не са изминавали толкова големи разстояния. „Дори в епохата на глобализация и мнимото намаляване на влиянието на разстоянията хората и досега предпочитат локалните дестинации, посещавайки съседните държави по-често, отколкото далечните“ – твърдят изследователите.
Учените са установили също, че ползвателите на Туитър пътуват по-често през почивните дни, а в други държави отиват през летните месеци или в края на годината. Все пак резултатите за различните държави се различават. В арабските страни решенията за пътуване зависят и от различните религиозни празници.
Изводите си учените са сравнили със статистическите данни за туризма. Оказало се, че те доста се доближават едни до други, което доказва ефективността на метода