Samsung обяви рекордни печалби за третото тримесечие. Производителят на смартфони е продал повече от 40 милиона Galaxy S4 телефонa и това го прави най-големият производител на смартфони в света. Но когато се стигне до създаването на марка, Apple е все още номер 1, съобщава Marketplace.
Според него с опита си в производството на уреди, перални машини, сушилни и хладилници, Samsung традиционно е много силна в това да отговори функционално на потребностите на клиентите. Apple, от друга страна, залага на емоциите и желанията. „Това, което хората биха нарекли „готиния фактор”, посочва професорът и обяснява, че този фактор в кампании като „Мисли различно”, в бляскавите, бели „i” продукти, може да бъде по-привлекателен от семплата функционалност, независимо каква част от нея ни е необходима и дали се продава добре.
Според Майкъл Морган, анализатор в ABI, когато става въпрос за продаването на сложни електронни устройства като смартфоните, марката е изключително важна.
„Мога да сложа един компютърен чип пред 99 процента от населението на планетата и да попитам дали е добър или лош. Никой няма да може да отговори”, казава той. Морган отбелязва, че в това Apple е особено успешна, да се позиционира изключително като компания за смартфони. Apple се възприема като синоним на качество, надеждност и готиност. Не че Samsung не се справя добре – компанията намалява разстоянието между себе си и Apple, посочва Морган. “Движейки се напред с тази скорост и двете компании увеличават продажбите си, които граничат с атрономичното”, казва още анализаторът.
Колкото до това дали Samsung e Pepsi, кореският гигант вече е доста по-напред: Pepsi e номер 22 в списъка на най-влиятелните глобални марки.