Седалките в кината в САЩ са широки 63 сантиметра, в първа класа на Boeing 777 ширината им е 53 см, а вашият стол в офиса е 46 см. В новите модели на Dreamliner 787 и Airbus A330 авиокомпании поръчаха седалки от 42 сантиметра за междуконтинентални полети, които продължават от 6 до 14 часа, пише wsj.com.
Всички авиокомпании, които купуват тези два модела самолети, са приели практика с 10 места в ред, вместо с 9. Така пътниците на междуконтиненталните полети ще имат по-малки облегалките за ръце, а освен това ще се бутат в седалките защото има и стесняване на пътеките за преминаване. Целта е ясно – по-голям капацитет на полетите .
В замяна на гъкането, пътниците ще получат ергономичен добре оформени седалки, добър облегалка за глава, по-големи порции храна, повече закуски и големи монитори.
Фирмите, които не купуват от новите модели, имат „Тетрис“ решение за увеличаване на капацитета на кабината. Те намаляват броя на редовете за пътниците, които пътуват в по-ниска класа и ги добавят към по-високата класа. В същото време броят на пътниците в ниските класи се увеличава, като се добавят допълнителни седалки на съществуващите редове .
В своя защита производителите на самолети обясняват, че те правят кабината така както им е поръчана от авиационната компаниите.