6 самолета Boeing 737-800 ще бъдат базирани в италианската столица след 18 декември, когато е старта на полетите до Катания, Палермо и Ламедзия – Терме. Все още няма официална дата за полетите до Брюксел и Барселона, докъдето компанията ще лети веднъж дневно. И ако тази новина е изненада за всички, оказва се, че тя изненадва и компанията, управляваща летището в Брюксел.
„Останахме страшно учудени от новината, че Ryanair планира полети до Рим. Досега не е имало никакви контакти между Brussels Airport Company и Ryanair. Това тяхно решение не е плод на преговори и ние не можем да не изразим учудването си от тези действия на компанията, които не съвпадат с нашата стратегия. Разбира се ние не можем да откажем достъпа до пистите си на нито една компания, която получи необходимите разрешения и плаща съответните летищни такси, които са публични и са публикувани на Интернет сайта ни“
Таксите – около 30 евро на пътник, са доста по-високи от тези (около 2 евро), които Ryanair плаща на летището в Шарлероа, откъдето предлага полети до 82 дестинации. Очаква се Майкъл О’Лиъри да даде пресконференция в Брюксел днес.
Между Рим и Брюксел Ryanair ще бъде в конкуренция с Alitalia, Brussels Airlines и Vueling, както и със собствената си линия между летищата Ciampino и Charleroi, която засега не е предвидена за спиране.
Базата на Fiumicino ще нарасне на 10-12 самолета до октомври 2014, в зависимост от доставките на последните поръчки от Boeing.
Полетите по вътрешните линии ще бъдат по няколко на ден, заради силното търсене, подчертават от Ryanair. 5 пъти дневно ще се лети до Катания, 4 до Палермо, а 2 полета на ден компанията ще предлага до Ламедзия – Терме. В следващите месеци доста от полетите, които компанията оперира от Ciampino, ще бъдат трансферирани на Fiumicino, което ще позволи предлагането на нови дестинации. Най-вероятно става въпрос за вътрешните линии до Алджеро, Бари, Бриндизи, Каляри и Трапани.
Ryanair обещава да добави допълнителни честоти, ако Alitalia намали своите, заради конкуренцията.
Майкъл О’Лиъри дори отиде по-далеч предлагайки сътрудничество на италианския национален превозвач, чрез „захранване на хъб-а на Alitalia“. „Вярвам, че нашите полети на ниски цени, ще помогнат на Alitalia да се преструктурира по-лесно и да достигне до рентабилността, каквато никога не е имала, запазвайки по този начин работни места.“ каза О’Лиъри.