Opel Lotus Omega е най-вероятно особено непознат модел на всеки един почитател на високите скорости. Марката, която много често се подминава, когато се говори за скорост, някога е имала много изящни модели и доста сериозно качество. Формата на повечето модели е правена с толкова нисък коефициент на въздушно съпротивление, че няма шофьор, който да не остане изненадан от разхода на гориво, особено ако говорим за дълъг път.
Във времето, когато General Motors започва да пазарува компании и сред тях попадат Lotus, както и Opel. Lotus оставя сериозна следа в различните автомобилни състезания и има много абсурден поглед над своите тунинг проекти, GM решава да предложи на англичаните да внесат малко английска екстравагантност в немските машини.
Opel не са много очаровани от идеята, защото имат достатъчно лоялни клиенти, които знаят какво могат да си закупят, когато дойде време за скорост, немският автомобилен производител няма особено много мощни автомобили и поддържа разумна мощност, която да задоволи всеки един потребител. В началото на 90-те години това ще се промени и германците няма да бъдат особено очаровани от идеята на новия собственик.
Lotus Omega ще се роди на доста висока цена – около 48 хиляди паунда за Великобритания и около 100 хиляди дойче марки за Германия. Подобна цена шокира германците, но още по-странното е, че Opel дори не съобщават, че имат такъв модел. С подобен немски саботаж, ситуацията излиза извън контрол, а в следващите месеци ще стане ясно, че този автомобил ще успее да влезе дори в британския парламент, но нека започнем от самото начало:
През 80-те и 90-те години няма да има много спортни дивизии, които да подобряват един стандартен автомобил. Ако искате бърза стандартна кола, то най-често ще помолите друга по-сериозна фирма да се занимава с този процес. General Motors иска да направи хубава реклама на Lotus, следователно го изпраща към Opel. След разглеждането на наличните двигатели и мисленето на варианти, които биха могли да позволят по-странна и скоростна симбиоза между двете компании, Lotus се спират на 3-литров 6-цилиндров двигател с 24 клапана и обем от 3.6 литра.
Променят буталата, всмукателния и изпускателния колектор и след като не са доволни от резултатите, подсилват някои други части и поставят двойка турбини, които да позволят на машината да диша. Крайният резултат е машина с мощност от 377 конски сили, способна да стигне 100 км/ч за около 5 секунди и да се радва на максимална скорост от 278 км/ч. По мнение на много експерти, машината спокойно стигала и 300 км/ч.
Точно това ще накара много почитатели на високите скорости наистина да се замислят за една малко по-скъпа инвестиция. Алтернативата на подобни скорости е Ferrari Testerosa, което струва около 4 пъти повече. Opel яростно недоволстват за тази промяна и пестят малко от разходите, като продължават да поставят пластмасовите елементи, но едва ли някой се е интересувал от тях, когато зад волана може да се наслади на чистата огнева мощ.
За да си представим по-ясно картината, нека просто заявим, че конкурентите са с доста по-сериозни стойности, докато Lotus Omega е достъпен за средната класа. А това идва с някои особени главоболия.
Британските медии започват да недоволстват, че подобна кола може да се продава във Великобритания и рекламите са свързани с висока скорост и мощност. Под натиска на различни политици, Lotus са принудени да махнат рекламите и посочването на максималната скорост в повечето си слогани.
След това ще започнат да заявяват, че този автомобил ще бъде твърде опасен, а това е лека форма на лицемерие. Един богаташ може да си закупи Ferrari или Lamborghini и да кара като бесен, но това се води за безопасност, ако един мениджър или дребен търговец се сдобие с Lotus Omega, той автоматично става опасен. Проблемът от една страна е, че именно тази машина може много сериозно да напрегне и най-доброто на италианските супер коли, поне на къси разстояние може да се превърне в главоболие, а в градски условия ще бъде истински злодей.
Единствените с малко повече разум, автоматично посочват, че въпросният модел ще бъде кошмар за полицията. Тук няма изненадани, защото след пускането на Lotus Omega, няма крадец, който да не избере точно тази машина за своите приключения. През 1993 г. група джамбази успяват да открият един такъв модел и през следващите месеци в Западен Мидланд започват да правят най-различни обири и да трупат стоки като алкохол и цигари, които се оценяват на хиляди паундове.
Някои други по-смели почитатели ще решат да оберат магазин до полицейския участък, а след това да изчезнат с максимална скорост, оставяйки полицията без никакъв отговор. Англичаните нямат много отговори на Lotus Omega, техните стандартни машини не могат дори да се доближат достатъчно, следователно във вечерните новини има снимки на коли, които просто изчезват от погледа на камерите.
Има и някои други проблеми, които повечето полицаи не знаят, с максимална скорост, Lotus Omega може да се движи около 40 минути, неговата скоростна кутия, която е взета директно от Chevrolet Corvette, може да издържи на тази скорост около 20 минути. Единственият проблем е, че когато ускорението е зловещо, нито една кола на органите на реда не може да отговори.
В един момент Lotus дори лимитират автомобила електронно, като му позволяват да достига скорост от около 250 км/ч. Разбира се, търговците в шоурума обясняват, че електронният ограничител се изключва много лесно. Автомобилът се запалва, включват се аварийните и фаровете, возилото стои на 3000 оборота за около 30 секунди и системата се изключва. Тайната е разкрита, но отново няма много почитатели, които да се редят на опашка.
Във Великобритания са продадени едва 286 коли, цената от 48 хиляди паунда идва с други главоболия като страна в рецесия. В Германия също се срещат подобни проблеми, докато Lotus Omega просто остава съвършен във всяко едно отношение. Това го прави ценен модел днес, както и особено зло на пътя. С подобна мощност няма изненада, че доста от електронните зверове ще се озорят, а да не говорим, че има много тунинг компании, които спокойно могат да добавят коне под капака.
Цената на един запазен модел ще изисква повече от 75 хиляди паунда днес, което отново е висока цена за стар автомобил от 90-те. От раждането на Lotus Omega, до неговото заличаване, най-много емоция е имало за автомобилните крадци, които са имали най-добрата кола за изпълнение на дръзки и интересни каскади. Въпреки широката омраза, през 2008 г. собствениците на Opel – във Великобритания е Vauxhall – избират точно този модел за най-добрата кола на марката, но за жалост нямат думата през 90-те години.