Ездачите в т. нар. Световноизвестна самоубийствена надпревара Омак в американския щат Вашингтон разполагат с около 15 метра, в които да ускорят конете си, преди да се спуснат по изключително стръмен хълм с наклон 62 градуса в река, която трябва да прекосят, след което имат спринт от около 460 метра. Състезанието е вълнуващо, бързо и рисковано. Групите за защита на животните го смятат не толкова за самоубийство, колкото за убийство и въпреки че има допирна точка с тестовете за издръжливост на индианците, състезанието е измислено от бели хора през 1935 г. за популяризиране на родеотата.
Дългото пътуване
През 1908 г. прохождащият тогава автомобил участва във вълнуващ тест, когато няколко вестника организират състезание от Ню Йорк до Париж. Шест автомобила тръгват, насочвайки се на запад, след което преминават през Тихия океан, след това през Русия до Европа. Има само няколко проблема: зима е, така че снежните преспи правят състезанието повече тътрене; и пътищата или не са подходящи за целта, или напълно ги няма. Половината от състезателите отпадат, но Томас Флайър от САЩ, поддържан от механика Джордж Шустер, стига до финала след шест месеца и 36 000 километра.
Сирене
Докато обикновено състезателите се борят за злато, участниците в тази странна надпревара се състезават за нещо не толкова ценно, но много по-вкусно. В нея пита сирене Глостър се пуска надолу по хълм Купър в Брокуърт, Глостършир (в наши дни вече се ползва изкуствено сирене от пяна; до 2013 г. е ползвано истинско), а секунда по-късно състезателите се хвърлят надолу по склона след него. Счупените кости са неразделна част от събитието, което може да датира чак от 15 век.
Магарета
Има една легенда за двама търсачи от 19 век, които намират злато едновременно на едно и също място, така че им се налага да се състезават – пеша или с магаретата си – обратно до града, за да купят мястото. Независимо дали легендата е истинска или не, състезанията с магарета са любим спорт в Колорадо, САЩ. Според регламента, по време на състезание, магаретата не могат да се яздят, но трябва да имат поне 15 кг на гърба си. Организаторите гарантират, че няма малтретиране на животни.
Френскa революция
Когато Тур дьо Франс се провежда за първи път през 1903 г. има такъв успех, че не може и дума да става да не се върне на следващата година. През 1904 г. обаче най-престижното състезание по колоездене почти е отменено завинаги, тъй като се случват много измами и скандали. Велосипедистите са спрени и дори бити от поддръжниците на съперници, стъкла и пирони са разпръсвани по трасето, а колоездачите използват коли и влакове, за да се придвижват. Общо 12 от 27 финалисти са дисквалифицирани. На главната снимка е Морис Гарин, който първи печели състезанието през 1903 г.
Палачинки
Масленият вторник е празник, на който повечето хора ядат палачинки. Някои обаче тичат с тях. Легендата разказва как през 1445 г. една жена в Олни, Бъкингамшир, е толкова заета с приготвянето на палачинки, че закъснява за църквата и съответно трябва да тича по улицата в престилката си и с тигана в ръка. Така се ражда състезанието с палачинки. То се провежда в града и до днес – само местните жени могат да участват в 380-метровия спринт до църквата като трябва да хвърлят палачинките си на старта и финала.
Съпруги
Въпрос към всички съпруги: бихте ли се доверили на съпруга си да ви носи на гръб, докато тича по 253,5-метрова горска пътека с множество препятствия като дънери и вода? Ако не, финландското Състезание за носене на съпруги не е за вас. Подобни състезание има по целия свят, но световното първенство се провежда в град Сонкаярви.
Клипери
Търсенето на чай в средата на 19 век във Великобритания е толкова голямо, че всеки сезон клиперите, които пренасят най-добрите листа от Китай, се надпреварват кой да стигне първи до Лондон и да продаде стоката за с допълнителна премия в цената от 10 шилинга повече на тон. Никога тази надпревара не е била по-драматична от Великото чаено състезание през 1866 г., за което вече сме ви разказвали.
Бен-Хур
Римляните обичат състезанията с колесници заради бързината, храбростта и майсторството в ездата, но какво би било едно публичното забавление в Рим без кръв? Както се вижда във филма „Бен-Хур“, водачите на колесници рискуват живота си в Циркус Максимус, тъй като катастрофите са нещо често и очаквано. Това прави постижението на Гай Апулей Диокъл още по-впечатляващо – той успява да развие 24-годишна кариера, през която печели 1462 състезания и съответно наградни фондове от общо около 15 милиарда долара днешни пари.