shareit

Адвокат, който се бори срещу закона за каските, загина при катастрофа с мотор – защото не носи каска

| от |

В края на 90-те години адвокатът Рон Смит се бори енергично за отмяната на законите във Флорида за мотоциклетните каски. На 20 август 2022 г. обаче той и партньорката му загиват, докато карат мотоциклет… без каски.

Valentino Rossi's AGV helmets

Както съобщава Tampa Bay Times, Смит е бил член на група, известна като ABATE – или Братство срещу тоталитарните актове и американските мотоциклетисти, насочени към образованието (A Brotherhood Against Totalitarian Enactments and American Bikers Aimed Toward Education) – която години наред лобира срещу закона във Флорида, изискващ мотоциклетистите да носят каски.

Смит представлява редица хора, които са нарушили изискването, и мнозина твърдят, че тези съдебни дела в крайна сметка помагат за отмяната на закона. През 2000 г. щатът прави корекции и позволява на мотоциклетистите над 21 години да карат без каска, при условие че имат 10 000 долара застрахователно покритие за наранявания при инцидент с мотоциклет.

Година по-късно проучване, публикувано в American Journal of Public Health, установява, че има 48,6% увеличение на броя на смъртните случаи на мотоциклетисти.

Дейв Нюман, познат на Смит, с когото той се запознава чрез Американския легион, казва пред Tampa Bay Times, че Смит е силен привърженик на независимостта и не обича да му се казва какво да прави.

„Той смяташе, че всеки трябва да има свой собствен избор“, казва Нюман.

Според Insider, Смит също изглежда изпитва удоволствие да се подиграва със закона за каските, докато е в сила. През 1996 г. той кара мотоциклета си без каска в продължение на 150 километра, „търсейки някой да му напише глоба“.

„Преминах покрай поне половин дузина ченгета и всичко, което получих, беше слънчево изгаряне“, казва Смит пред Tampa Tribune.

В деня на катастрофата 66-годишният Смит и приятелката му, 62-годишната Бренда Жанан Волпе, карат на юг по U.S. 19 в окръг Пайнлас с група мотоциклетисти от Американския Легион Пост 173.

Ятото мотористи отива на погребение.

По пътя Смит губил контрол над мотора си, докато се опитва да намали скоростта, което го кара да се завърти по посока на часовниковата стрелка и да се блъсна в задната част на ремарке на пикап в съседната лента.

И Волпе, и Смит загиват при инцидента. Нито един от тях не носи каска.

Докладът от аутопсията на Смит посочва травма на главата от тъп удар като причина за смъртта му; а доклада от Съдебната медицинска служба в Хилсбъро цитира същата причина за смъртта на Волпе.

Разбира се, невъзможно е да се знае дали една каска би спасила двойката. Но Ерик Теох, който изследва безопасността на карането на мотор в Застрахователния институт за пътна безопасност, казва пред Tampa Bay Times, че „тя със сигурност би подобрило шансовете им“.

„Мотоциклетистите са изправени пред по-голям риск на пътя, отколкото пътниците в затворени превозни средства“, казва Теох. „Така че е наистина, наистина важно да се пазят.“

Дори от 2020 г. до 2021 г., добавя той, предварителните доклади показват 9% увеличение на смъртните случаи на мотоциклетисти. От загиналите при катастрофи през 2020 г. 57% не са носили каска. В щатите със закони за носенето на каски този брой е само 11%.

Всъщност проучване на Националното управление за безопасност на движението по пътищата (САЩ) установява, че каските намаляват риска от смърт при мотоциклетистите с 37%.

Друг доклад на Управлението изчислява, че от всеки 100 смъртни случая на мотоциклетисти, 41 са могли да бъдат предотвратени, ако водачът е носел каска.

Междувременно приятели на Смит и Волпе си припомнят най-милите си спомени за двойката.

Членът на Американския легион Гари Прус описва Смит пред Tampa Bay Times като „човек, при когото винаги можете да отидете ​​за съвет“.

Волпе беше „забавна“, казва съпругата на Гари, Кони Прус. „Тя имаше огромна усмивка.“

„Първия път, когато я срещнах, тя се държеше така, сякаш се познавахме цял живот“, казва Дейв Нюман.

Open-face helmet

След смъртта на Смит и Волпе Американския легион във Холидей въведе нови правила за безопасност.

Въпреки че шлемовете не са задължителни, сега те са силно насърчавани. И новите ездачи ще трябва да преминат курс по безопасност на мотоциклети и пътен тест, преди да карат с групата, казва директорът на ездачите, Еди Родригес, пред Tampa Bay Times.

Все пак, въпреки че групата не изисква членовете да носят каски, Родригес забелязва, че ездачите в неговата група изглежда гледат на безопасността сега малко по-сериозно. При първото каране на групата след смъртта, Родригес се оглежда и вижда, че „всеки един има каска“.

 
 
Коментарите са изключени за Адвокат, който се бори срещу закона за каските, загина при катастрофа с мотор – защото не носи каска

Повече информация Виж всички