Ryanair ще лети и от централните летища в Рим и Брюксел

| от |
Ирландската нискотарифна компания Ryanair ще отвори база на римското летище Fiumicino, откъдето ще оперира „бизнес“ полети до Брюксел и Барселона, както и три вътрешни линии.

6 самолета Boeing 737-800 ще бъдат базирани в италианската столица след 18 декември, когато е старта на полетите до Катания, Палермо и Ламедзия – Терме. Все още няма официална дата за полетите до Брюксел и Барселона, докъдето компанията ще лети веднъж дневно. И ако тази новина е изненада за всички, оказва се, че тя изненадва и компанията, управляваща летището в Брюксел.

„Останахме страшно учудени от новината, че Ryanair планира полети до Рим. Досега не е имало никакви контакти между Brussels Airport Company и Ryanair. Това тяхно решение не е плод на преговори и ние не можем да не изразим учудването си от тези действия на компанията, които не съвпадат с нашата стратегия. Разбира се ние не можем да откажем достъпа до пистите си на нито една компания, която получи необходимите разрешения и плаща съответните летищни такси, които са публични и са публикувани на Интернет сайта ни“

Таксите – около 30 евро на пътник, са доста по-високи от тези (около 2 евро), които Ryanair плаща на летището в Шарлероа, откъдето предлага полети до 82 дестинации. Очаква се Майкъл О’Лиъри да даде пресконференция в Брюксел днес.

boeing-ryanair

Между Рим и Брюксел Ryanair ще бъде в конкуренция с Alitalia, Brussels Airlines и Vueling, както и със собствената си линия между летищата Ciampino и Charleroi, която засега не е предвидена за спиране.

Базата на Fiumicino ще нарасне на 10-12 самолета до октомври 2014, в зависимост от доставките на последните поръчки от Boeing.

Полетите по вътрешните линии ще бъдат по няколко на ден, заради силното търсене, подчертават от Ryanair. 5 пъти дневно ще се лети до Катания, 4 до Палермо, а 2 полета на ден компанията ще предлага до Ламедзия – Терме. В следващите месеци доста от полетите, които компанията оперира от Ciampino, ще бъдат трансферирани на Fiumicino, което ще позволи предлагането на нови дестинации. Най-вероятно става въпрос за вътрешните линии до Алджеро, Бари, Бриндизи, Каляри и Трапани.

Ryanair обещава да добави допълнителни честоти, ако Alitalia намали своите, заради конкуренцията.

Майкъл О’Лиъри дори отиде по-далеч предлагайки сътрудничество на италианския национален превозвач, чрез „захранване на хъб-а на Alitalia“. „Вярвам, че нашите полети на ниски цени, ще помогнат на Alitalia да се преструктурира по-лесно и да достигне до рентабилността, каквато никога не е имала, запазвайки по този начин работни места.“ каза О’Лиъри.

Пред микрофона на RTBF пък скандалният ирландец съобщи, че смята да предложи 10 нови линии от брюкселското летище Zaventem, сред които Аликанте, Малага, Рим и Барселона. Става въпрос за нови линии, които ще допълнят вече съществуващите от Charleroi.