Песенният конкурс „Евровизия-2016“ е бил гледан от 204 милиона телевизионни зрители – с 5 милиона повече от предишното му издание, съобщи ТАСС, цитирайки организаторите от Европейския съюз за радио и телевизия.
„Ние с вълнение узнахме, че песенният конкурс „Евровизия“ увеличава своята аудитория и вече надхвърли 200 милиона зрители“, изтъкна Итгрид Делтонр, генерален директор на медийната организация.
От получените данни става видно, че аудиторията по време на трите преки предавания – двата полуфинала и финала на конкурса, е достигнала 204 милиона души при излъчването от 42 телевизионни канала.
В Швеция, страната домакин, финалът на конкурса е бил проследен от 3,6 милиона зрители, а в Украйна, страната-победител – от 1,5 милиона.
Най-големият зрителски процент при гледането на „Евровизия“ е бил регистриран в Исландия – 95,3 на сто.
Организаторите отбелязват голямото внимание, което са обърнали младите хора на конкурса в таргет групата на 15-24-годишните.
Финалът е бил проследен от 42,4 на сто млади хора, въпреки че при други предавания в праймтайма техният обичаен процент съставлява 10,4 на сто от телевизионната аудитория.