Range Rover Sport е първият plug-in автомобил на Land Rover с нулеви емисии

| от chronicle.bg |

Новият Range Rover Sport е трансформиран от технологиите, с plug-in хибриден електрически силов агрегат.

От 2020 г. всички нови автомобили Jaguar и Land Rover ще бъдат електрифицирани, и бележи следващата стъпка в пътуването на британската компания към електрификацията.

Освен икономични PHEV версии, всеки Range Rover Sport има подобрен дизайн и нови потребителски технологии. Флагманският модел SVR вече предоставя 575 к.с., което го прави най-бързият Range Rover досега. Това е SUV, издигнат на тотално друго ниво.

Над 732 000 бройки от проектирания, конструиран и произвеждан от британската компания Range Rover Sport са продадени от пускането му на пазара през 2004 г. досега.

Най-новият Range Rover Sport е първият plug-in хибриден електрически автомобил на Jaguar Land Rover. Наименуван P400e, новият модел предоставя устойчивадинамика чрез съчетанието на 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател Ingenium с 300 к.с. (221 kW) и електрически мотор със 116 к.с. (85 kW). Общата мощност от 404 к.с. (297 kW), налична благодарение на системата за постоянно задвижване на четирите колела, дава на автомобила ускорение от 0 до 60 мили/ч за 6,3 секунди (от 0 до 100 км/ч само за 6,7 секунди) и максимална скорост от 137 мили/ч (220 км/ч). С впечатляващ въртящ момент от 640 Нм, новият силов агрегат съчетава динамични и устойчиви показатели с традиционните за Land Rover проходимост, комфорт и финес.

RRS_18MY_041017_PHEV_Capability_04_preview

Благодарение на електрифицирания си силов агрегат, Range Rover Sport P400e произвежда CO2 емисии от едва 64 г/км при комбиниран NEDC цикъл и предлага пробег в изцяло електрически режим от 31 мили (51 км) без да работи бензиновият двигател. За първи път клиентите на Land Rover могат да изживеят почти безшумен офроуд лукс с нулеви емисии в съчетание с безкомпромисна проходимост върху всякакъв терен и достъп до зони, за които важат ограничения по отношение на качеството на въздуха, включително най-натоварените зони за зареждане.

Водачите могат да избират между два режима на шофиране според нуждите си:

1. Режим Parallel Hybrid (режимът за шофиране по подразбиране) – съчетава бензиново и електрическо задвижване. Водачът може да оптимизира заряда на батерията или разхода на гориво с помощта на една от двете функции за управление на заряда:

функция SAVE – не позволява на заряда на батерията да падне под предварително избрано ниво.

RRS_18MY_041017_Interior_02_preview

функция Predictive Energy Optimisation (PEO) (Предсказуема оптимизация на енергията) – въвеждането на дестинация в навигационната система активира функцията, която използва данните за надморската височина от вградения GPS за избрания маршрут с цел интелигентно комбиниране на електрическия мотор и бензиновия двигател за максимално увеличаване на икономията на гориво.

2. Режим EV (Electric Vehicle) – позволява на автомобила да се движи само с електрическия мотор, използвайки съхранената в батерията енергия – идеалното решение за тихи пътувания с нулеви емисии.

Технологията Terrain Response 2 на Land Rover има уникална настройка, за да разпределя интелигентно и прецизно въртящия момент от електрическия мотор, който няма скорост на пълзене и осигурява максимален въртящ момент от 0 об./мин, към четирите колела. Това осигурява по-голям контрол при офроуд маневри с ниска скорост, утвърждавайки изключителната проходимост и възможности на Range Rover Sport.

RRS_18MY_041017_PHEV_Dynamic_01_preview

Моторът е задвижван от 13,1 kWh литиево-йонна батерия с високо напрежение. Инженерите на Land Rover създават решение, което увеличава максимално интериорното пространство и предоставя идеално разпределение на теглото. 2,0-литровият бензинов двигател Ingenium е надлъжно монтиран, с 85 kW електрически мотор, разположен в 8-степенната автоматична трансмисия ZF в центъра на автомобила наред със 7 kW бордово зарядно устройство. Точката за достъп до кабела е в предната част на автомобила, а клетъчната литиево-йонна батерия с формата на призма е монтирана в задната част под пода на багажника.

При бързо зареждане у дома пълен заряд може да бъде постигнат само за 2 часа и 45 минути с помощта на специална 32-амперова стенна кутия. Батерията може да бъде заредена напълно за 7 часа и половина с помощта на 10-амперов кабел за зареждане, който се предоставя като стандартно оборудване.

Отпред, новият дизайн е постигнат, благодарение на интелигентните пикселизирани лазерни LED предни фарове, разположени до обновената предна решетка. Това се допълва от нова броня с по-агресивен профил. Новата PHEV версия включва също достъп до 7 kW бордово зарядно устройство, скрито зад емблемата Land Rover в дясната част на предната решетка.

В купето новата информационно-развлекателна система Touch Pro Duo, наречена „Blade“ от разработчиците й, е най-високотехнологичната, създавана досега от Jaguar Land Rover, и е истински уникална. Двата 10-инчови сензорни екрана с висока резолюция формират центъра на минималистичното купе.

RRS_18MY_041017_Interior_08_preview

Автомобилната свързаност е подобрена, благодарение на до 14 входа за зареждане, включително електрически контакт за зареждане на лаптопи и други устройства. Въвеждането на Activity Key на Jaguar Land Rover добавя нови нива на удобство в Range Rover Sport, позволявайки на клиентите да заключват и отключват автомобила си без да е необходимо да носят стандартния ключ – идеално за дейности на открито.

Новият Range Rover Sport е усъвършенстван с още технологии:

Щора, управлявана с жестове: отваря се и се затваря чрез система за управление с жестове, която засича движението на ръката на пътника. Щората се отваря само с един жест плъзгане назад пред огледалото за обратно виждане и се затваря с плъзгане напред.

Усъвършенстван асистент за теглене: грижи се за трудното въртене на волана в обратна посока, необходимо за точното позициониране на ремаркето при движение на заден ход. Водачът може просто да насочва ремаркето в желаното пространство, като използва въртящия се контролер за системата Terrain Response 2.

Пикселизирани лазерни LED предни фарове: модерната технология осигурява по-добра осветеност и интелигентно затъмнява секции от светодиоди, за да избегне заслепяване на насрещните водачи.

Тези, които търсят върховия динамичен SUV, ще се насладят на мощната нова версия SVR, която отвежда Range Rover Sport в нова територия. Мощността е увеличена до 575 к.с., предоставяйки ускорение от 0 до 60 мили/ч само за 4,3 секунди (от 0 до 100 км/ч за 4,5 секунди), а дръзки обновления на дизайна и увеличеното използване на конструкции от карбонови влакнаправи новия SVR по-динамичен, по-бърз и по-пъргав от преди.

Проектиран и конструиран от Jaguar Land Rover във Великобритания, новият Range Rover Sport ще се произвежда в завода на компанията в Солихъл и вече може да се поръчва, като първите доставки ще започнат в края на 2017 г. (в зависимост от пазара).

 
 
Коментарите са изключени за Range Rover Sport е първият plug-in автомобил на Land Rover с нулеви емисии