Тазгодишната скала, отразяваща от 2 до 6, явно вече не показва достатъчно добре степените на подготовка на учениците”, каза Стаматов.
Той отчете, че проблемът е сериозен и от няколко години има тенденция към понижаване на знанията на учениците по математика.
„Трябва да се постави основен акцент в преподаването на логически задачи, които са с текстови вариант. Да не са толкова елементарни и опростени. Това става с много повтаряне и усилия. Не може при еднократно решаване на задача да се очаква резултат”, каза още зам.-министърът.
Според него проблемът е, че учениците не се концентрират върху задачите, които им се поставят. Не разбират условието, не го четат докрай и отговарят веднага, без да обмислят текста. Именно затова и резултатът е негативен.
„Всички образователни промени, които подготвяме, са насочени към съветите, които са ни давани от страна на колегията. А именно възможност за повече свободно време за затвърждаване на материала, а не пропускане по него. Още тази година това влиза в ход за първи и пети клас. Следващата година продължава за втори, шести и осми клас. Тази последователна тенденция в следващите четири години ще бъде в ход. Тя няма да може да бъде видима веднага и след няколко години ще стане ясно какво е необходимо отново да се промени”, поясни още Диян Стаматов.