Признанието идва от новия изпълнителен директор на ИКЕА, докато той се хвалеше, че през изминалата финансова година компанията е реализирала продажби за 27,9 милиарда евро.
През 2012 -та ИКЕА имаше рекордна печалба от 3,2 млрд. долар. Според изпълнителния директор на компанията са необходими 5 години, за да се премахнат всички ненужни разходи около един продукт, за да може да има най-ниската възможна цена.
Новата концепция за кухни на ИКЕА е дело на група дизайнери от Швеция, чиято цел е да се постигне универсалност на продуктите, които ще са актуални, независимо дали домът е в Пекин, Мадрид или София.
Конкретния проект има около 1100 различни компоненти, които трябва да бъдат обмислени, опаковани в правоъгълни пакети, екологични и лесно преносими по целия свят. Голямата част от тези 1100 компоненти ще бъдат произведени от ИКЕА, тъй като компанията избягва да купува части от външни производители, за да се намалят разходите.
Годишно ИКЕА доставя около 1 милион кухни, началната цена е около малко под 4000 лева
Освен новите кухни, ИКЕА постоянно тества пазара, за да знае кои елементи от старите модели харесват клиентите и които биха искали да се променят. След това, ако е необходимо, се прави одит на всеки продукт.
През миналата година ИКЕА започне да продава телевизори и озвучителни системи, вградени в мебелите й.
Точно преди година в магазините в Швеция, Франция, Италия, Полша, Испания, Дания, Норвегия и Португалия бяха пуснати новините електронни шкафове. В България още не са пуснати новите продукти.
ИКЕА уточни, че пакетите са в три различни дизайна. Всичките включват телевизор с LED екран, озвучителна система с безжични басови високоговорители, интернет връзка и CD, DVD и Блу-рей плейъри, които са вградени в мебелите със скрити кабели.