Бамбукът има повече от 1600 разновидности и е едно от най-бързо развиващите се растения в света. Неговите качества доказват, че може да се произведе абсолютно всичко, което искате, достатъчно е да разгърнете вашето въображение. Използван е като материал в последните няколко хиляди години и позволява изграждането на всичко от флейта до сгради. Намира приложение в текстилната индустрия, подовите настилки, мебелите, тоалетната хартия и от съвсем скоро – велосипедите.
Наричат бамбука – героят на тревните растения и според много учени, това е основата на бъдещето на екологичната стабилност. И най-изненадващото е, че някой е решил да използва този материал за създаването на велосипед. До този момент знаем, че използваните материали са стомана, алуминий и карбон, но сега спокойно може да се използва в тази индустрия. Тук идва и още един интересен въпрос: какви са качествата?
Според повечето учени, този материал има много по-сериозна сила при разпределение на теглото, изпреварвайки дори стоманaта, издържа много повече на удар от карбона, а най-интересното е, че абсорбира вибрациите по-добре от всяка друга направена рамка. Положителната новина е, че бамбукът е също така по-лек от стоманата и много по-удобен от алуминия, а най-добрата новина е, че е и по-евтин от карбона. До тук има само позитиви, но какво още трябва да знаем?
През 1991 г. Крег Калфи създава своите първи карбонови велосипеди, които продава на някои от най-добрите професионални велосипедисти, с които да се спечели Тур Дьо Франс. И само няколко години по-късно, в него се ражда идеята, че може да произведе колело, но да не използва материали, които са толкова популярни. Неговото решение е насочено към бамбукът. Идеята е нова, никой не се е интересувал толкова, а и с достатъчно финанси, Крег решава да се пробва. Неговото желание е да направи здрав и добър бегач, който да намери доста сериозно приложение.
Има и още един особен позитив – можете да го откриете почти навсякъде и често ще е дори безплатен. Благодарение на различни качества, няма да усещате всеки трус, както се случва с повечето конвенционални велосипеди. Не се изискват и специални материали, за да работите с него, няма да има и нужда от боя, защото в чистия си вид е достатъчно впечатляващ.
Някои оптимисти посочват, че много от частите могат не просто да се направят, но и използват без абсолютно никакво огъване или допълнителни настройки. Необходима е малко експосидна смола и вашият проект е напълно завършен. Бамбуково фибростъкло също може да се използва за събирането на всички тръби. От същият материал вече се правят кормила, колчета за седалки, вилки и дори капли. За голяма част от тях се използва технологията за плетене на карбон, но реално бамбукът също подлежи на такава манипулация.
Сигурно звучи прекрасно, но нека продължим с фактите – има и някои специфики при създаването на същото. Няма да откриете съвършената форма, следователно ще има някаква допълнителна обработка, а и нито едно колело от бамбук няма да е идентично с другото, следователно избора на части или прехвърлянето на части, няма как да бъде използвано. Според Крег, съществуват правила с всеки един материал, който може да се използва, следователно и с този има идея, която може да се приложи и използва.
При бамбукът трябва да се наблюдава влажността и разделянето на самите части. За да няма изненади, този материал трябва да бъде запечатан по най-добрия възможен начин. Бамбукът се оказва перфектен за абсолютно всички терени, при това без никакви изключения. Освен положителни качества за самия велосипедист, тук можем да видим и популярната екологична гледна точка – няма да има въглеродни следи при изработката му.
Интересното е, че тази индустрия също се развива и велосипеди от този материал се продават с хиляди на година. Някои компании дори продават готови части и позволяват лесно сглобяване у дома. И другата важна подробност е, че човек наистина има пълната свобода да се възползва от по-добър и здравословен начин на живот, както и лесно движение в града, както и извън него, ако е решил да инвестира няколко часа в каране, а това също е един особен позитив. Най-добрата новина е, че почти всеки може да построи такъв велосипед навсякъде и без някакви сложни инструменти.
Поради факта, че бамбукът е прекалено много, някои малки бизнеси стартират точно с това производство и не се оплакват от идеята. Не е трудно дори да се избере и правилният елемент, който на финала да създаде необходимата разработка. И нека не забравяме, че дори Томас Едисън е използвал бамбук при създаването на своята първа електрическа крушка. Ако искате да бъдете напълно зелени, ефектни и ефективни в градски условия, това е вашият велосипед. Не забравяйте, че някои елементи ще бъдат от метал, това ще са веригата, скоростите, необходимите жила и други, но те ще бъдат едва около 10-20% от цялата структура на велосипеда.