В долината на река Охайо са намерени разпръснати редки елементи, което може да показва, че всъщност космически катаклизъм е помогнал за упадъка на културата на индианците преди около 1500 години.

Hopewell Exchange Network HRoe 2010

Изследователи от Университета в Синсинати откриват доказателства за космически взривове на 11 различни места, които някога са били обитавани от културата Хоупуел – древна индианска цивилизация, която процъфтява в селища покрай реките в североизточните и среднозападните източни гори преди около 2000 години.

Iridium-2

Иридий

В новото си проучване, което може да се намери в списание Scientific Reports, изследователите описват подробно откриването на редки метали, като иридий и платина, както и каменни метеоритни фрагменти, наречени паласити, на 11 различни места, някога обитавани от хора от културата Хоупуел. Те също така откриват слой въглени на местата, което показва, че земята е била изложена на внезапен изблик от силна топлина.

„Тези микрометеорити имат химически отпечатък. Космически събития като астероиди и въздушни избухвания на комети оставят след себе си големи количества от един рядък елемент, известен като платина“, каза Танкърсли. „Проблемът е, че платината също се среща при вулканични изригвания. Така че ние търсим паралелно и друг рядък елемент, който се открива в такива космогенни събития, като кратери от метеоритни удари – иридий. Та така успяхме да открием завишените количества на иридия и платината“, казва Кенет Танкърсли, водещ автор на изследването и професор по антропология в университета в Синсинати, в изявление.

Като цяло изследователите твърдят, че това е силно доказателство, че районът е бил засегнат от някакъв въздушен взрив. Въздушните взривове са силни експлозии, които са резултат от голям метеор или комета, която минава през земната атмосфера, преди да продължи обратно в космоса. Това последно проучване показва, че въздушният взрив вероятно е предизвикал пожари на 23 800 километра горска площ между 252 и 383 г. н. е. Много добре подкрепяйки тази история – през този период китайски астрономи документират над 60 комети, които минават близко до Земята .

Може би неслучайно изглежда, че това катастрофално събитие също е съвпаднало с внезапния упадък на културата Хоупуел. Повечето хора от тази древна цивилизация вероятно са оцелели при първоначалния инцидент, но произтичащите от това пожари са опустошили пейзажа и вероятно са довели до колапса на селското стопанство. Освен това различни племена, произлезли от племето Хоупуел, като алгонкините и ирокезите, също имат приказки и легенди за странна катастрофа, сполетяла Земята от небето.

„Удивителното е, че много различни племена имат подобни истории за такова събитие“, обяснява Танкърсли.

„Миамите разказват за рогата змия, която прелетява през небето и пуска камъни върху земята, преди да падне в реката. Когато видите комета да минава в небето, тя би изглеждала точно като голяма змия. Шоуните разказват за „небесна пантера“, която има силата да събори гората. Отавите говорят за ден, когато слънцето пада от небето. А когато една комета удари термосферата, тя би избухнала като ядрена бомба“, продължава Танкърсли.

John Martin - Sodom and Gomorrah

„Содом и Гомора“, картина на Джон Мартин (1789 – 1854)

Тези видове катастрофи са редки, но са документирани няколко пъти. Едно проучване от миналата година откри доказателства за огнен въздушен взрив в археологическия обект Тал ел-Хамам в Йордания преди около 3600 години. Учените подозират, че тази катастрофа може да е вдъхновила историята за Содом и Гомор, двата библейски града, разрушени от Бог заради нечестието си.

През 1908 г. огромна гора е изравнена със земята от колосална експлозия от 30 мегатона близо до река Подкаменная Тунгуска в Сибир. Въпреки че все още не е сигурно какво е причинило това странно събитие, най-вероятното обяснение е въздушен взрив в резултат на метеорит, преминаващ покрай земната атмосфера.

Коментарите са изключени за Космически феномен може да е довел до падането на индианска култура преди 1500 години