Красиви кадри от Дакар 2015

| от |

Рали Дакар 2015.

При мотоциклетите, шампион в рали Дакар 2015 е Марк Кома (KTM), за когото това е 5-а титла в маратона. Съвсем логично, Кома оглавява и класирането при т. нар. „елитни“ пилоти на A.S.O.

За нас, обаче, не по-малко важни са скритите герои на състезанието. В смисъл „скрити“, защото не са под прожекторите и пред камерите, но извършват истински подвиг. Става въпрос за маратонския клас на надпреварата, в който състезателят няма механици, а само един 50-килограмов контейнер с части и трябва да се бори с всички несгоди абсолютно сам. Победител в маратонския клас на рали Дакар 2015 е румънецът Емануел Гиенес с КТМ, който завърши състезанието на 21-во място в генералното класиране. Това е втора победа за румънеца след тази през 2011 година.

В класа на ATV-четириколките, шампионът в рали Дакар 2015 Рафал Соник е и победител в категорията на машини с един задвижващ мост и обем на двигателя до 750 куб. см. В другия клас – 4х4 задвижване и двигател до 900 куб. см, най-добър е небезизвестният Себастиан Палма от Чили (5-о място и етапна победа през 2013 г.), който е 7-и в генералното класиране.

Минаваме към автомобилите, където подкатегориите в рали Дакар 2015 са най-многобройни.

Шампионът от рали Дакар 2015 Насър Ал Атия, съвсем логично е и победител в клас Т1 (прототипи), а освен това е и най-бърз при Т1 автомобилите с 4х4 задвижване и дизелов двигател. При Т1 4х4 с бензинови мотори, най-бърз е подгласникът на Ал Атия в генералното класиране – Жиниел Де Вилиерс.

С десетото си място в генералното класиране на рали Дакар 2015, Ронан Шабо и неговото бъги SMG взимат титлата при автомобилите с един задвижващ мост. Освен това и тази за 2WD машини с бензинов двигател. Макар и да не си тръгнаха с титла от състезанието, завърналите се в Dakar Peugeot, ще се утешят, че са с най-бързия 2WD автомобил с дизелов двигател – този на легендата Стефан Петерханзел (11-и в оверола).

В класа на близките до серийните Т2 автомобили, победител в рали Дакар 2015 е Джун Мицухаши с Toyota (29-и в генералното). Това е 4-та титла за японеца, като той е и с най-бързия дизелов сериен автомобил. За такъв с бензинов двигател, титлата печели единствения участник в класа – Александър Терентиев с Ford F-150 Raptor и 64-о място във финалната подредба.

Любимецът на света Роби Гордън за пореден път се бе прицелил в титлата при автомобилите, но след рали Дакар 2015 ще трябва да се задоволи с тази при Open возилата, покриващи хомологацията на американската федерация SCORE. Французинът Уилям Алкараз пък грабва едновременно две титли от рали Дакар 2015 – за победител в Т3 категорията (SSV и UTV машини) и за най-бърз участник в „соло“ класа (без навигатор).

При камионите, Айрат Мардеев печели генералното класиране на рали Дакар 2015, както и това в категория Т4.1 за модифицирани състезателни камиони. При чисто серийните машини, за втори път триумфира аржентинецът Андрес Германо с MAN (28-и в генералното). В класа на бързите асистенции по трасето, най-бърз е словакът Роберт Касак с Tatra.

samolet

people

djip

motor

voda

motori

schupena kola

zarejdane

pqsuk

kontuzzen

ACC

plain

man

 
 
Коментарите са изключени за Красиви кадри от Дакар 2015