Как катериците трупат мускулна маса

По време на съня става ясно, че метаболизмът им работи със скорост от 1%, докато температурата им пада до външната. Към края на зимата, краката им започват да трупат нова мускулна маса. На този етап учените ще се опитат да открият причината и метода, с който катериците успяват да построят отново своята мускулатура. За направата на един мускул е необходим азот, който се използва за създаването на протеин.

До голяма степен същият напуска тялото под формата на урина, но през зимите се оказва, че катериците не използват тоалетната. В тялото им не може да бъде открит ензимът, който хората притежават, но пък бактериите в червата вършат точно тази работа. Въпросната кара тялото да събира всичкия азот и да започне да създава необходимите протеини. Интересен въпрос е точно какво ще се случи, ако използваме подобни бактерии в човешкото тяло? Оказва се, че имаме такива, но техният ефект е изключително малък и умерен.

Сега на ход ще е да се изследва самата бактерия, за да може да се помогне на хора, които са прекарали много дълга терапия и се опитват да се изправят на крака. Оказва се, че само 10 дена в лежане ще помогнат за съкращаването на до 14% мускулна маса.

Изследването показва, че през летните месеци катериците започват да натрупват много мазнини, но по време на зимния сън ще ги изгубят, като пикът се оказва именно февруари и някъде през април са изгубили около 40% от своята маса, спрямо предишната есен.

Коментарите са изключени за Как катериците трупат мускулна маса