Виртуална разходка из кулоарите на Софийската опера и балет и спектакли онлайн ще предлага новият мултимедиен сайт на театъра, съобщи днес пред репортери главният медиен консултант
на операта Валери Тодоров.
По думите му до седмица сайтът ще бъде готов. В началото ще са виртуалните разходки из сградата с любопитна информация за интериора и поглед към гримьорните, репетиционните и останалите
„тайни“ места в операта. По-нататък ще има свободен и платен достъп до спектакли. Ще могат да се гледат също откъси от най-атрактивните представления, специални клипове, „да се рови“ в архива на Софийската опера и балет, да се запазват и да се купуват билети. В перспектива последната услуга ще е достъпна и през смартфон.
Първият ни оперен театър ще засили социалната си политика – ще бъде улеснен достъпът до спектакли на ученици, студенти, пенсионери и хора в неравностойно положение.
„Вече се купуват билети за февруари за възстановената постановка на операта „Травиата“, с чиято премиера на 28 ноември продължава цикълът „Вива Верди“ – за 200-годишнината на композитора“, каза директорът на Софийската опера и балет Пламен Карталов.
Ангажирани са четири певици за ролята на Виолета. Звездата е Радостина Николаева. Ще участват и три млади изпълнителки, едната от които живее в Италия и това ще е дебютът й на родна сцена. За водещите мъжки партии от странство идват именитият румънски тенор Мариус Бренчу /Брюксел/, българинът Мирослав Христов /Цюрих/, солистът на Минската опера Владимир Петров, носител на втора награда от конкурса „Борис Христов“. Участват също Нико Исаков и други видни солисти на Софийската опера. Възстановката е на режисьорката Вера Петрова.
„Няма нито един билет и за традиционния Новогодишен концерт – на 31 декември, за който се очакват гости от цял свят“, отбеляза Пламен Карталов.
Много заявки от странство има също за тетралогията на Вагнер „Пръстенът на нибелунга“, която ще бъде изпълнена отново през юли идната година под диригентството на знаменития японски
маестро Казуши Оно. Той е препоръчан от експерта по Вагнер Рихард Тримборн, който подготви нашите певци за ролите в четирите опери.
„Планираме голяма рекламна кампания и в Германия за летния цикъл на „Пръстена“, каза Карталов. По думите му музикалният туризъм ще е сред акцентите в работата на театъра.
На темата е посветен тридневният семинар, който води сега в операта специалистът по маркетинг на оперни театри и културен туризъм Андрей Петров. Той е от Беларус, но отдавна живее в
Германия.
Между предстоящите нови заглавия с международни екипи са „Фиделио“ и „Тристан и Изолда“. За малките зрители се подготвя „Пепеляшка“.
Софийската опера има и покана за ново, шесто турне в Япония.
Коментарите са изключени за Софийската опера с нов сайт и богата програма