Започна обратното броене по издирването на черните кутии на изчезналия на 8 март малайзийски самолет с 239 пътници и екипаж, предаде ДПА.
Зоната за издирване на кутиите е на над 1000 километра югозападно от австралийския град Пърт, в южната част на Индийския океан, след като самолетът се отклонил необяснимо рязко от първоначалния си маршрут от Куала Лумпур за Пекин.
Черната кутия, записваща данните за полета, като височина, скорост, посока, автопилотиране, ако е имало такова, ниво на горивото, както и кутията, записваща разговорите и шумовете в пилотската кабина, имат предаватели, които подават сигнал за идентификация. Те са захранват с батерии с продължителност на живота от 30 дни, която изтича след два дни в случая с малайзийската машина.
Коригирани сателитни данни изместиха фокуса на операциите по издирването на изчезналия малайзийски самолет към южната част на Индийския океан. Това заяви ръководителят на координационния център на мисията Ангъс Хюстън, цитиран от AFP.
„Цялата зона, в която търсим, е вероятната територия на падане на самолета. Заради новите данни обаче южната зона сега е с по-висок приоритет”, заяви Хюстън. Китайският кораб, който засече подводните сигнали вероятно идващи от черната кутия на самолета, вече се намира в най-южната зона на издирване в Индийския океан.
Самолети и кораби, участващи в търсенето на изчезналия в началото на март самолет в Индийския океан, са се насочили към зоната, където бе уловен подводен сигнал. Целта на операцията е да се провери дали засеченият сигнал идва от черните кутии на изчезналия „Боинг 777”, предаде AFP.
Ръководителят на координационния център Ангъс Хюстън заяви, че австралийските военновъздушни сили ще използват всякакви ресурси в опит да проверят акустичните сигнали в зоната, в която китайски кораб улови звуците. Австралийски и британски кораб с детектори за черни кутии вече се придвижват към зоната.