За олимпиадата в Лондон през 2012 (а преди това и за тази във Ванкувър през 2010) най-големият рекламодател в света и партньор на събитието Procter and Gamble пусна две предизвикващи сълзи реклами. Две реклами, показващи ни майки изцяло посветени на бъдещите успехи и олимпийски медали на малките шампиони. Видеото завършва с „Мерси, мамо“.
Тоталната липса на бащата в тези вдъхновяващи реклами предизвика многобройни критики. Но ако си мислите, че тези критики са повлияли на P&G, просто се лъжете. Компанията си остава „на страната на майките“ каквото и да значи това. Новото видео за Олимпиадата в Сочи показва ново съотношение на равенството между половете и разпределението на труда между майките и бащите.
Всъщност на 8-та секунда се забелязва коляно, това е присъствието на бащата. Толкоз.
Всъщност съобщението е ясно : „За бъдещето на детето, майката трябва да присъства на първата крачка, на първото падане, на първия мач по хокей на лед. Бащата може и да отсъства, всичко е наред.“
И да, рекламата е сексистка. Повече дори от „Ти си жена, не си миялна машина“. Е, тук на „миялната машина“ е дадена друга роля, по-възвишена, тази на „създателка на шампиони“. Не, скъпи майки. Дори ако не присъствате на всеки баскетболен мач на вашето дете, то пак има шанса да стане олимпийски шампион. Няма да е фатално ако през сутрин бащата му дава закуската, защото вие имате работна среща. И ако въпреки всичките ви грижи, вашето дете е част от тези 99,9% жители на планетата неспечелили олимпийски медал, не е виновен пропуснатия футболен мач в 3 клас, защото бяхте с грип и пратихте баща му.
А P&G са толкова 1993-та година, когато само майката знаеше, че добър десерт за децата е Киндер Буено, а „Ето ви пари, купете си нещо“ на бащата бе толкова лошо и неправилно. И да, P&G, и бащите сменят памперси.