Професия пиар: митове и заблуди

Кери Уошингтън
Пиарът е само за момичета

Най-големият мит за професията е, че всички пиар специалисти са жени. Сериали като The Hills създават стереотип, който може само да отблъсне мъжете от професията. Това води до слабо мъжко представителство и кариерни възможности. Реално, пиарът е чудесна област, в която мъжете да докажат възможностите си и определено не е запазен „само за жени”.
Пиарът е несериозна работа

Повечето сериали представят предимно несериозните аспекти на работата. Например срещи с клиенти за питие или събирания на партита. Пиарът всъщност включва много натоварени дейности, сред които реклама, набиране на средства, всякакъв тип комуникация.
Пиар специалистите са пример за стил

Въпреки че някои пиари носят дизайнерски дрехи и карат порше, това не е типичният вид на повечето специалисти. Модните предпочитания и заплатите, очевидно, се разминават, но пиар специалистите трябва да балансират удобството с професионализма. Пиарът не е синоним на разходка по червения килим. Модерно и елегантно бизнес облекло, но не Гучи, е нормата.  
Пиарът е клюкарска история

Най-класическото представяне на пиара е създаването на интриги и клюки. Въпреки че това работи добре за сюжета на филмите, не е реалистично.  Пиарът е процес на управление на информацията, която се обменя между човек или организация и общността. Повечето пиари нямат време да се подмазват на знаменитости и изпълнителни директори. Те имат важна работа за вършене.
Пиарът се занимава с лъжа и изкривяване на истината



Пиарите имат репутацията на лъжци заради редица телевизионни предавания. В реалността най-важната политика на връзките с обществеността прозрачността, защото така аудиторията реагира по-добре.
Пиарите работят само в развлекателния бизнес и модната индустрия

Да, някои пиари работят в тази сфера. Извън нея обаче има хиляди, които обслужват големи и малки компании, помагат им с поддържането на профили в социалните медии и връзки с клиенти. Всяка компания разчита на имиджа си и комуникацията  - и двете изискват отлични пиарски умения.
Всички пиари са млади

Или пиарите се пенсионират млади, или телевизията просто не показва по-възрастни специалисти. В „Сексът и градът” възрастната Саманта Джоунс обучава на едно-две неща по-младите си колеги, но като цяло липсва представителство на пиар специалисти над 30 в телевизионните предавания.

 
Пиарът е луксозна дейност



Големи имена в развлекателната индустрия, спорта и модата – така изглежда пиарът по телевизията. Истината е, че повечето пиари знаят, че индустрията далеч не е пътуване с яхти и отъркване в големите имена, а е далеч по-приземена, отколкото телевизията иска да признае.  

 
Пиарите нямат бизнес мислене


Вероятно най-дразнеща е идеята, че пиарите просто планират някакви си събития. Истината е, че тази работа включва сериозно проучване, изследване, внимание към детайла, управленски умения – все доказателства за бизнес умения.

 

 Както казва известният американски пиар Рон Торосян – „пиарът е смесица от журналистика, психология и адвокатска дейност; това е непрекъснато променящ се и винаги интересен пейзаж”.

 
Споделяне
Харесва ми
Споделяне