Комисията за защита на потребителите „каца“ на Летище София

| от chronicle.bg |

„Гише на пътника” отвори на Летище София като част от стремежа на Комисията за защита на потребителите да се доближи до потребителите, за да ги информира за техните права, да ги консултира по конкретни казуси, както и да приема жалби и сигнали.

Отпечатани са брошури, които съдържат основните права на потребителите, когато пътуват с различни видове транспорт – самолет, автобус, влак… В тях са поместени и координати за връзка със съответните компетентни институции, които могат да съдействат при възникване на някакъв проблем в резултат на нарушени потребителски права.

Днес бе открит временен офис на КЗП и Европейския потребителски център – България на летище София в рамките на инициативата „Гише на пътника”.

Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център – България, съобщи, че от началото на 2014г. в центъра са постъпили 994 жалби, като 345 от тях са в областта на транспорта. Проблемите, за които хората сигнализират и търсят съдействие, са свързани със забавени и отменени полети, както и със загубени багажи.

Комисията за защита на потребителите вече разкри и свои постоянни приемни по Българското Черноморие, които ще функционират до края на активния летен сезон. Те са разположени в големите морски градове /Варна и Бургас/ и курортни комплекси.

Предвижда се разриване и на мобилни офиси за определени периоди от време в по-малки населени места по Черноморието като Каварна, Царево, Китен, Обзор… Приемните са оборудвани с брошури на различни теми и са в помощ на потребителите при пътуване и пазаруване в Европейския съюз. На разположение са и експерти на КЗП и други контролни органи, като Българска държавна агенция по безопасност на храните, които са компетентни да консултират потребителите, както и да извършват проверки по сигнали и жалби.

Председателят на КЗП Димитър Маргаритов прикани всички граждани да проявяват активност – както по отношение на запознаването си с правата, които имат като потребителите на стоки и услуги, така и при отстояването им при попадане в ситуации, в които техните права са нарушени.

Експертите на институцията са на разположение както на адресите на представителствата й в цялата страна, така и в откритите по морето офиси. Денонощно работи и Националният телефон на потребителя 0700 111 22.

От откриването на приемните в тях са подадени 27 жалби и са дадени 32 консултации.

В понеделник инициативата „Гише на пътника” ще продължи на Централната автогара – София от 7.30 до 12.00 часа.

 
 
Коментарите са изключени за Комисията за защита на потребителите „каца“ на Летище София